دقایقی پس از اعلام نقشه راه از سوی وزیر دفاع مصر معترضان در میدان التحریر قاهره به خوشحالی و آتش بازی پرداختند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، دقایقی پیش همزمان با اعلام نقشه راه ارتش مصر هزاران تن از تحصن کنندگان در میدان التحریر به خوشحالی و آتش بازی پرداختند و موجی از شادی سراسر قاهره را در بر گرفت.
 
"شیخ احمد الطیب" شیخ الازهر هم پس از اعلام برکناری دولت مرسی در بیانیه بر برگزاریی انتخابات زودهنگام وشفاف بر اساس نظر مردم مصر تاکید کرد.

"محمد البرادعی" هم دقایقی پیش نقشه راه ارتش مصر را به عنوان تصحیح مسیر انقلاب 25 ژانویه برشمرد.
محمد البرادعی گفت: نقشه راه پیشنهادی خواسته های کلیدی مردم مصر را تامین می کند.

محمد البرادعی در سخنانی گفت نقشه راه اصلاح روند انقلاب بیست و پنجم ژانویه و پاسخ مثبت به تمایل مردم مصر است. نقشه راه تحقق خواسته اصلی ملت مصر را در انتخابات ریاست جمهوری پیش از موعد از طریق مرحله انتقالی تضمین می کند که در آن قانون اساسی اصلاح می شود تا با هم تدوین کنیم و درباره قانون اساسی دمکراتیکی به توافق برسیم که حقوق و آزادی مان را حفظ کند. این نقشه همچنین آغاز روند آشتی ملی را از طریق تشکیل کمیته آشتی ملی تضمین می کند.

 امیدوارم این نقشه آغازی برای حرکت جدید انقلاب بیست و پنجم ژانویه باشد که در آن مردم مصر تلاش زیادی به منظور بازپس گیری آزادی و کرامت شان انجام دادند. رئیس سابق سازمان بین المللی انرژی اتمی و نماینده گروه بزرگی از مخالفان مصر پس از انتشار بیانیه ارتش در خصوص انتقال حکومت در این کشور گفت: نقشه راه بر اساس اصلی ترین مطالبات مصری ها یعنی برگزاری انتخابات زودهنگام تنظیم شده است. وی سپس از تصویب قانون اساسی دمکراتیک که متضمن حقوق و آزادی ما باشد سخن به میان آورد. البرادعی از برنامه ریزی برای ایجاد کمیسیونی با هدف برقراری آشتی ملی در نقشه راه مصر خبر داد.

"پاپ تواضروس" رهبر قبطی های مصر نقشه راه ارتش مصر را به عنوان برطرف کننده بحران کنونی توصیف کرد.


"عمرو موسی" هم در بیانیه ای اظهار داشت:آنچه که امروز در مصر رخ داد تحولی بی سابقه  و نشانه شکست سیاست های دولت مرسی طی یکسال اخیر است.

هماهنگ کننده جنبش تمرد هم گفت:دست خود را به سوی تمامی آحاد مصربه خاطر آینده این کشور دراز می کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: التحریر ، مصر ، قاهره ، نقشه ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار