عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای استان کرمانشاه از بازشماری آرای انتخابات شورای شهر کرمانشاه برای سومین بار و با حضور نمایندگانی از رسانه های گروهی و نیز 10 نفر از نامزدهای معترض خبر داد.

سعید حیدری طیب گفت: اگر مدرکی دال بر وقوع تخلف در فرآیند انتخابات شورای شهر کرمانشاه به صورت متقن و مستند به هیات عالی نظارت استان ارایه شود، بدون هیچ اغماضی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: مطمئن هستم که هیچ تقلبی در انتخابات شورای شهر کرمانشاه انجام نشده است و اگر مشکلی هم بوده ناشی از اشکالی که در سامانه پیش آمده بود، می باشد چرا که بازرسان هیات های نظارت و اجرایی بر انتخابات حضوری مستمر داشته اند و گزارش عملکردشان را نیز ارائه کرده اند.

وی با اشاره به بازشماری آرا و تغییری که منجر به جا به جایی دو تن از نامزدها و رتبه های آنان شد، این اقدام را ناشی از دقت نظر هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر دانست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی همچنین از برخی اظهارات نامزدهای معترض و افراد سیاسی انتقاد کرد و گفت: شاهد برخی اظهارات و فرافکنی هایی در این خصوص بودیم که خلاف مصالح نظام بوده و افراد سیاسی نیز برخی مصاحبه ها و تحلیل های احساسی و غیرکارشناسی داشته اند که تحریک آمیز بوده است.

وی البته اعتراض نامزدها را در چارچوب قانون دانست و گفت: هیات عالی نظارت اکنون در حال بررسی این اعتراض هاست و در نشست رسمی که برگزار کردیم به این نتیجه رسیدیم که همه صندوق های رای شورای شهر کرمانشاه را برای بار سوم و با بهره گیری از افراد معتمد، افراد حوزوی، کارکنان هلال احمر، آموزش و پرورش و.. بازشماری کنیم ضمن اینکه 10 نفر از معترضان به انتخاب خودشان و نفراتی از رسانه ها و خبرگزاری های استان نیز در فرآیند بازشماری حضور خواهند داشت.

حیدری طیب گفت: چنانچه شاهد صورتجلسه ای مخدوش و یا شبهه دار باشیم و یا صندوقی باطل شود، امضاکنندگان این صورتجلسه ها را تحت تعقیب قضایی قرار می دهیم و آنان را به دادسرا معرفی خواهیم کرد.

وی این اقدام را گامی در راستای رفع سوء تفاهم ها عنوان کرد و گفت: به هر حال با این اقدام امیدواریم شبهات رفع شود و شاید هم تغییراتی حاصل شود./س


برچسب ها: کرمانشاه ، شورا ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.