عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي و طب سنتي مشهد گفت: هم اکنون به دنبال احيا روشهاي تغذيه مبتني بر دين هستیم که آثار مثبت آن در سنت ایرانیان قدیم قابل مشاهده است .

حمید رضا بهرامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهدگفت:درحال حاضر بيش از 800 نوع غذاي سنتي وجود دارد اما در رستورانهای کشور 10 نوع غذاي سنتي ارائه مي شود و لازم است در اين زمينه تحول ایجاد شود.

وي افزود: تحريم هاي بين المللي ما را به خود باوري رساند تا از امكانات موجود در كشورمان استفاده كنيم و ارمغانش اين بود كه به فرهنگ خودمان برگرديم.

بهرامي با بيان اينكه دانشگاه علوم پزشكي مشهد تلاش دارد تا به احيا روشهاي درست طب سنتي از منظر علمي بپردازد افزود: همه ما تحت تاثير يا شاهد بخشي از عملكرد مادربزرگ و پدر بزرگ هايمان كه آموزه هاي طب سنتي را به ما ياد مي دادند هستيم و اين نشان از فرهنگ بهداشتي ما در گذشته و اکنون است.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي و طب سنتي ادامه داد: ما به دنبال احيا روشهاي صحيح و درست رفتار و الگوي تغذيه اي مبتني بر دين هستيم تا نسل جوان جامعه را که قربانی تغذیه نادرست به خاطر شرایط غلط اجتماع هست اصلاح کنیم./س

برچسب ها: احیا ، تغذیه ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.