سومین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون در کردستان شب گذشته با حضور قائم مقام وزیر تعاون در امور بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، در این نشست ابتدا مدیرعامل بانک تعاون استان کردستان با بیان اینکه نیاز جدی بخش تولید استان تسهیلات است، خواستار حمایت جدی مسئولان در این زمینه شد.

احمدی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی بیشترین پرداختی از محل صندوق توسعه ملی وجود داشته است عملکرد این بانک را رضایت‌بخش عنوان کرد.

پرداخت 150 میلیارد تومان برای تعهدات کوتاه مدت

پس از وی مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه مهم‌ترین موضوع مربوط به کارگران خارج از کشور است گفت: در این مدت بیشترین رشد را در کارگران ساختمانی شاهد بوده‌ایم.

خدابنده‌لو هزینه پرداختی این سازمان برای انجام تعهدات کوتاه مدت را 150 و میزان معوقات 4 ماهه نخست سال را 20 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی خواستار رفع مشکل دیوانسالاری اداری برای حل مشکلات شد.

بخش خصوصی بازوی توانمند دولت است

رحیمی عضو هیئت مدیره اتاق تعاون و از فعالان بخش خصوصی نیز در این جلسه، این بخش را بازوی توانمند دولت عنوان کرد و خواستار حمایت مسئولان از این بخش شد.

وی با طرح این پرسش که علت موفقیت ترکیه در زمینه سرمایه‌گذاری در اقلیم عراق چه عاملی است، خود به پاسخ آن پرداخت و گفت: دلیل این قضیه حمایت دولت عراق از فعالان بخش خصوصی است.

عضویت 30 هزار خانوار در صندوق بیمه عشایر و روستائیان

مدیرعامل بیمه عشایر و روستائیان استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت این سازمان از سال 84 اظهار کرد: با گسترش تشکیلات از سال 87 در حال حاضر با 3 نفر پرسنل و 130 کارگزار از دهیاران در سطح روستاها به فعالیت مشغول هستیم.

زارعی با بیان اینکه تنها 3 درصد از منابع صندوق صرف مسائل اداری می‌شود اظهار کرد: طی 6 ماه گذشته رشد 30 درصدی بیمه‌شده‌ها را در مناطق روستایی شاهد بوده‌‌ایم.

وی با بیان عضویت 30 هزار خانوار روستایی از مجموع 100 هزار خانوار روستایی استان کردستان در صندوق حمایت از بیمه روستائیان و عشایر اظهار کرد: 300 خانوار مستمری فوت و 20 خانوار روستایی استان نیز مستمری از کار افتادگی کلی دریافت می‌کنند.

مدیرعامل بیمه عشایر و روستائیان در پایان ابراز امیدواری کرد با انجام اینگونه اقدامات ضمن خدمت به نظام، رضایت مردم و روستائیان نیز از اقدامات این مرکز فراهم شود.

پرداخت 1600 میلیارد تومان تسهیلات

مدیرعامل بانک رفاه کارگران کردستان نیز با اشاره به وجود 37 شعبه این بانک در سطح استان تعداد افراد شاغل در این مراکز را 252 نفر اعلام کرد و گفت: بانک رفاه با بهره‌مندی از 72 درصد نیروی انسانی تحصیلکرده بالاترین رتبه را در این زمینه دارا است.

رضازاده کسب رتبه نخست مشتری‌مداری در طول 8 سال متوالی را نشان دهنده فرهنگ خدمت‌رسانی مطلوب این بانک عنوان کرد.

وی با اشاره به پرداخت یک هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات، میزان مطالبات بانک رفاه را 70 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در این زمینه با رشدی یک درصدی روبرو بوده‌ایم.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد با انجام اقدامات بیشتر زمینه لازم برای رضایت کامل مردم و مشتریان از خدمات این بانک فراهم شود./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.