برخي از اعضاي شوراي امنيت درباره بحران مصر ابراز نگراني کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، برخی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حوادث کنونی در مصر ابراز نگرانی عمیقی کردند.

پیشتر نیز سخنگوی کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل از تشدید خشونت ها در مصر ابراز نگرانی کرده بود.

"سسیل پویلی" در این باره گفت خشونت های اخیر در مصر که از روز یکشنبه تاکنون چندین کشته برجای گذاشته، واقعا مایه نگرانی است. ما از تشدید بیش از پیش خشونت ها واهمه داریم. به همین علت، از همه طرف های مصری خواسته ایم گفتگویی عمیق و جدی را در سطحی ملی و با حضور همه بازیگران آغاز کنند.

وی درباره احتمال موفقیت نقشه راه پیشنهادی ارتش مصر نیز اظهار داشت نکته حائز اهمیت این است که همه بازیگران صحنه سیاسی مصر بتوانند حول میز گفتگو گردهم آیند. ماه هاست سازمان های جامعه مدنی و کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل نگرانی خود را از اوضاع مصر اعلام کرده اند. امروز شاهد آنیم میلیون ها تظاهرکننده به خیابان های مصر آمده اند و این خطر وجود دارد اوضاع از کنترل خارج شود. به همین علت باردیگر از همه بازیگران صحنه سیاسی مصر می خواهیم به منظور رسیدن به راه حلی سیاسی با هم به گفتگو بنشینند. زیرا راه حل سیاسی تنها راه حل ممکن است.

سخنگوی کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل همچنین خاطرنشان کرد دموکراسی مصر نوپاست و در حال شکل گیری است. خواسته ما این است به مطالبات تظاهرکنندگان گوش فرا داده شود. ما از محمد مرسی، رئیس جمهورخواسته ایم به مطالبات مختلف جامعه مدنی و مخالفان بی توجه نباشد تا کار به دخالت ارتش کشیده نشود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار