مدیر تالار "رادیو –تئاتر رودکی" ازراه اندازی و آماده بودن زیرساخت های سالن دائمی رادیو تئاتر رودکی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل  از روابط عمومی و امور بین¬الملل بنیاد رودکی، ایوب آقاخانی، مدیر تالار "رادیو – تئاتر رودکی" در خصوص میزان پیشرفت فعالیت های راه اندازی تالار دائمی رادیو تئاتر رودکی اظهار کرد: زیرساخت های این تالار آماده شده و به علت کاربری خاص تالار مذکور باید تغییرات جزئی به آن داده شود.
وی با تاکید بر اینکه رادیو تئاتر یک رسانه جهانی است، بیان کرد: در رادیو تئاتر مخاطب برای دیدن نمایشی به سالن می آید که هم ساز و کار نمایش و هم ساز و کار رادیو را داشته باشد که در این موضوع بحث رادیو بر نمایش می چربد.
آقاخانی در ادامه افزود: در رادیو تئاتر نشانه های دیداری تئاتر کار خود را انجام می دهد، اما رادیو هم با حضور سخت افزاری جدی یعنی میکروفن، ابزار صدا و جلوه های شنیداری روی بستر تئاتر حرکت می کند؛ در نگاه اول شاید به نظر برسد که رادیو تئاتر، نمایش رادیویی است که به صورت زنده اجرا می شود، اما رادیو تئاتر ظرافت هایی بیش از این نکته ساده دارد.
مدیر تالار "رادیو – تئاتر رودکی" اذعان کرد: در ایران، تا به این زمان، محل دائمی برای رادیو تئاتر وجود نداشت و من به همراه چندتن دیگر از سال 86 پیگیر این موضوع هستیم و امروز با کمک بنیاد رودکی ایجاد تالاری دائمی برای رادیو تئاتر را شاهدیم.
این مقام مسئول هدف اصلی برپایی رادیو تئاتر را اجرای نمایش عمومی به صورت متمادی دانست و گفت: رادیو تئاتر از سال 86 در کلیه جشنواره های رادیویی ورود پیدا کرد، اما محلی برای اجرای عمومی نداشت و ما به دنبال این هستیم که مانند تئاتر در شب های متمادی اجرای عمومی برای یک اثر را داشته باشیم که این امر با کمک مدیر فعلی بنیاد رودکی حاصل شد.
آقاخانی در پاسخ به نحوه طراحی تالار "رادیو – تئاتر رودکی" تشریح کرد: این تالار به نوعی طراحی شد که هر نمایشی در آن قابلیت اجرا دارد، اما الزامات اجرای رادیو تئاتر کمی بیشتر است که اگر به این الزامات و تامین آن ها پایبند باشیم، امکانات هم فراهم می شود.
وی افزود: تغییر کاربری رادیو تئاتر بسیار ساده است و به سادگی می توان کاربری سالن را تغییر داد، به نحوی که همچنان در خدمت هنرهای نمایشی و جذب چهره های جدید نمایشی و مخاطبان جدید باشد.
مدیر تالار "رادیو – تئاتر رودکی" تاکید کرد: با مشکل تامین برنامه مواجه نمی شویم، زیرا در همین لحظه تعداد زیادی نمایش برای اجرا در ذهن دارم که می تواند برنامه چند ماهه این رادیو را مشخص کند و حتی تصور می کنم با ترافیک نمایش نیز روبرو شویم. باید دانست که رادیو تئاتر امکان ایجاد شغل برای دانشجویان این عرصه را فراهم می کند.
آقاخانی در پایان از فعالیت های بنیاد رودکی برای حمایت و راه اندازی رادیو تئاتر تشکر کرد و گفت: در این سال ها با مدیران مختلفی به منظور تخصیص سالن اجرایی برای رادیو تئاتر مذاکره کردم و همه آنها استقبال کردند اما هیچ کدام به اندازه بنیاد رودکی و مدیر این بنیاد با ارائه راهکارهای عملی استقبال نکردند.
برچسب ها: بنیاد ، رودکی ، نمایش ، رادیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار