همزمان با چیدمان جدید موزه پارچه و لباس های سلطنتی کاخ نیاوران، دو تخته فرش نفیس نیز که تا کنون در معرض دید قرار نداشتند از مخزن کاخ اختصاصی نیاوران خارج و به نمایش عموم گذاشته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران فرش صیرفیان، بافت اصفهان از جنس نخ و پشم که در سال 1345 به کاخ نیاوران هدیه شده است و همچنین فرش دیگری با طرح لچک و ترنج، شاه عباسی و اسلیمی از جنس ابریشم، نخ و پشم که در اصفهان بافته شده است آثاری هستند که به تازگی در موزه پارچه و لباس های سلطنتی کاخ نیاوران در معرض دید قرار گرفته اند.  
موزه پارچه و لباس های سلطنتی کاخ نیاوران در محل ضلع شمالی این کاخ با عنوان تالار آبی که در دوره پهلوی برای پذیرایی مهمانان دربار احداث شده بود قرار دارد. این موزه که در اردیبهشت سال 1391 افتتاح شده است آثاری از قبیل گوبلن های قرن 18 بافت کشور فرانسه، لباس و پارچه های نفیس اهدایی کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی و یا تولید شده کارگاه های پارچه بافی ایران از قبیل زربافت، ساتن و ابریشم و همچنین سوزن دوزی های مناطق مختلف و حاصل دسترنج هنرمندانی چون مهتاب نوروزی را در خود جای داده است.
شایان ذکر است علاقه مندان جهت بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران می توانند همه روزه از ساعت 9 تا 18 به این مجموعه واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار