عضو جبهه ايستادگي گفت: اگر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی همسو با هم حرکت کنند، توسعه سیاسی به طور قطع اتفاق می‌افتد و کشور می‌تواند به چشم‌انداز مورد نظر خود برسد.

"حسین کنعانی مقدم" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، پيرامون توسعه و پيشرفت كشور ، اظهار داشت:  توسعه پایدار مبتنی بر توسعه همه‌جانبه است  و بايد ابعاد مختلف توسعه  فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مد نظر قرار گيرد. 
 
عضو جبهه ایستادگی بیان کرد: براي رسيدن به اهداف توسعه پايدار با در نظر گرفتن شرايط  محيطي و عواملي كه در كشور وجود دارد  بايد اولویت‌‌بندی‌ها در مسائل سیاسی و اقتصادی انجام شود.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص)مبنی بر اینکه "نزدیک است که فقر باعث کفر شود"، گفت: این روایت نشان می‌دهد که رفع موانع اقتصادی و فقرزدایی یکی از مهمترین عواملی است که باید برای توسعه فرهنگی و سیاسی در نظر گرفته شود، یعنی کشوری که در آن فقر وجود دارد قطعا فساد، بی‌بندوباری،‌ بی‌اخلاقی و مفاسد اجتماعی راحت‌تر در آن رشد پیدا می‌کند.  
 
کنعانی مقدم در ادامه بیان کرد: ميان توسعه سیاسی و اقتصادی اولویت با توسعه اقتصادی است که باید مورد توجه قرار گیرد و پس از آن به توسعه فرهنگی و اجتماعی پرداخته شود.  
 
وي گفت: اگر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی همسو با هم حرکت کنند، توسعه سیاسی به طور قطع اتفاق می‌افتد و کشور می‌تواند به چشم‌انداز مورد نظر خود برسد.  
 
عضو جبهه ايستادگي خاطر نشان كرد: اگر فقط به توسعه سياسي توجه کنیم و به احزاب و تشکل‌های سیاسی میدان دهیم، فاصله طبقاتی و مشکلات اقتصادی بیشتر شده و نتیجه‌ای نمی‌گیریم، لذا جامعه‌ای که مشکلات اقتصادی آن رفع شود، زمینه توسعه سیاسی و فرهنگی در آن فراهم خواهد شد.  

انتهای پیام/  

برچسب ها: کنعانی ، مقدم ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار