يک کارشناس سياست خارجي گفت: سياستمداران باکو تحت فشار رژيم صهيونيستي بدنبال اسلام زدايي در سياست و فرهنگ آذربايجان هستند.

حسين کنعاني مقدم کارشناس سياست خارجي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تنش در روابط ايران و آذربايجان گفت: مدتهاست که دولت آذربايجان تحت فشار لابي رژيم صهيونيستي مشغول محدود کردن فعاليت اسلام گراها و بدنبال اسلام زدايي از سياست و فرهنگ آذريهاست.

وي افزود: رژيم صهيونيستي از طريق ارتباط با تعدادي از نمايندگان مجلس آذربايجان و سازمان هاي دولتي يک نوع ايران هراسي ايجاد کرده است.

كنعاني مقدم در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا با وجود تشابهات فرهنگي و مذهبي و همجواري آذربايجان با ايران گرايش آذري ها به اسرائيل و آمريکاست، تصريح كرد: مردم آذربايجان بدليل تعلقات مذهبي و فرهنگي که با ايران دارند خواهان رابطه بيشتري با ايران هستند ولي در واقع اين سياستمداران آذربايجان هستند که تحت فشار لابي صهيونيستي فشار را بر مردم زياد کردند و مانع اين روابط شده اند.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به سرد شدن روابط ايران و آذربايجان بعد از پروژه خط لوله ترانس خزر خاطر نشان كرد:  با توجه به ايجاد محدوديت در رابطه فرهنگي و اجتماعي دو كشور، دولت آذربايجان با اعزام تروريست به ايران خواهان تيرگي روابط شده لذا قطعا مسائل اقتصادي را هم تحت تأثير قرار مي دهد و شرايط را به سوي چالش مي کشاند./س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار