بسیجیان صداوسیما به عنوان افرادی که در حوزه رسانه فعالیت می کنند باید توانایی تحلیل در حوزه های مختلف به خصوص حوزه های سیاسی داشته باشند تا بتوانند به خوبی جریان شناسی کنند تا در جنگ نرم پیروز شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي بسيج رسانه ملي؛ مرتضی نبوی در جمع سرگروه های حلقه های صالحین با اشاره به اینکه بسیجیان باید در همه زمینه ها قدرت تحلیل داشته باشند گفت: بسیجیان صداوسیما به عنوان افرادی که در حوزه رسانه فعالیت می کنند باید توانایی تحلیل در حوزه های مختلف به خصوص حوزه های سیاسی داشته باشند تا بتوانند به خوبی جریان شناسی کنند تا در جنگ نرم پیروز شوند.  
این عضو تشخیص مصلحت نظام افزود: تحليل سياسي به معناي تجزيه پديده به اجزاي تشكيل دهنده، شناخت اجزا و ارتباط آنها با يكديگر و شناسايي كليت پديده مورد بررسي » مي باشد ؛ در تحليل سياسي رخداد يا پديده سياسي به عنوان يک مجموعه کلي تصور مي شود که از اجزا و واحدهاي کوچکتري تشکيل يافته است . اين اجزاءِ کوچک در حقيقت حکم آجرهاي يک ساختمان را دارند که آنگاه که بر روي هم قرار گيرند ساختمان به وجود مي آيد .  
وی ادامه داد: ذهن با تفکر و دقت پديده را مي شکند و اجزاي تشکيل دهنده آن را از هم تفکيک مي نمايد. در اين مرحله اجزا و عناصر از يکديگر مجزا هستند ، بنابراين بررسي و مطالعه بر روي آنها آسان مي شود .در مرحله بعد ذهن به کشف روابط بين اجزا و عناصر مي پردازد ، و آنها را براي خود توصيف و تبيين مي کند .  
مدیر مسئول روزنامه رسالت به منظور کسب تحلیل و تبیین مسائل سیاسی رعایت چند محور اساسی لازم دانست و تصریح کرد: داشتن تخصص کافی در مسئله اهمیت ویژه ای دارد چرا که عدم تخصص در مساله نه تنها به تحلیل مناسب کمک نمی کند بلکه عوارض ناشی از عدم تخصص باعث ضربه زدن به هدف مقدسی می شود که فرد تحلیل گر متعهد در پی آن است . و گاه باعث سوء استفاده انسانهای مغرض می گردد . به گونه ای که بنایی که شخص قصد بازسازی آن را دارد دچار هجمه های فراوان می گردد .  
وی اضافه کرد: داشتن بصیرت سیاسی بالا محور دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد بصیرت به معنای اینست که فرد مسلمان مقتضیات زمان و مکان را بشناسد و قدرت بالای تشخیص وظیفه و تکلیف خود را داشته باشد بصیرت ضامن حراست از فرد در برابر لغزشگاههایی است که هر لحظه در کمین انسان قرار می گیرد و برای تحلیلگر سیاسی داشتن بصیرتی که او را از گزند چنین حوادث به ویژه در د وران فتنه ها و شبهات ایمن دارد ضروری است.  
رئیس شورایعالی بسیج رسانه کشور، محور بعدی را داشتن تقوای سیاسی عنوان کرد و گفت: هر چند تقوا به عنوان مقوله اخلاقی شناخته می شود که در دنیای سکولار و دین گریز امروز نباید در مباحث سیاسی از آن سخن به میان آید اما بر اساس آموزه های دینی تقوا مساله ای است که همواره باید سرلوحه یک مسلمان در وهله اول و یک تحلیلگر سیاسی مسلمان در وهله های بعد قرار گیرد اهمیت تقوا در همه امور به اندازه ای است که حتی امیر المومنین امام علی (ع) نیز به هنگام سفارشات و وصایایی که برخی از آنها جنبه اجتماعی و سیاسی داشتند ابتدا به تقوا سفارش می کردند و یا در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه سفارش به تقوا یکی از ارکان خطبه نماز جمعه می باشد وی بیان داشت: بالا بردن سطح اطلاعات عمومی و تخصصی سیاسی از طریق مطالعه کتب مستند و معتبر و مربوط به موضوع سیاسی مورد تحلیل ، مراجعه به سایتهای خبری معتبر ، استماع نظرات کارشناسان و صاحب نظران مختلف پیرامون مساله مذکور و به طور کلی بهره گیری از منابع اطلاعاتی معتبر ، متقن و مستند از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.  
این عضو تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: شما باید قدرت تحلیل سیاسی پیدا کنید ، اگر جوانانی و ملتی بینش سیاسی نداشته باشند ، فریب می خورند ؛ آنها را از صحنه خارج می کنند.  
گفتنی است در پایان این نشست نبوی به پرسش های سرگروه های حلقه های صالحین بسیج رسانه ملی پاسخ داد./ص

برچسب ها: جنگ نرم ، جریان ، تحلیل ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار