رئيس‌جمهور با بيان اينکه ايران در تقويت اين مجمع و پيشبرد مديريت بازار گاز دنيا نقش بسيار مهمي دارد،‌ گفت: حضور ايران و روسيه در كنار هم در مجمع صادركنندگان گاز جهان موجب تقويت اين مجمع و سرعت بخشي به كارها مي‌شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاهاطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد ظهر امروز (سه‌شنبه) به وقت محلي در حاشيه حضور در دومين نشست سران مجمع کشورهاي صادرکننده گاز در پاسخ به سوالي درباره نقش ايران در مجمع صادركنندگان گاز، اظهارداشت: ايران در تقويت اين مجمع و پيشبرد مديريت بازار گاز دنيا نقش بسيار مهمي دارد.
 
رئيس‌جمهور با تاكيد مجدد بر نقش ممتاز ايران در اين مجمع جهاني يادآور شد كه بخش بزرگي از ذخاير گاز جهان در اختيار ايران و روسيه است.
 
وي ادامه داد: حضور ايران و روسيه در كنار هم در مجمع صادركنندگان گاز جهان موجب تقويت اين مجمع و سرعت بخشي به كارها مي‌شود.
 
احمدي‌نژاد همچنين گفت: البته همه اعضا مهم و محترم هستند و خوشبختانه هماهنگي خوبي بين اعضا وجود دارد.
 
رئيس‌جمهور برگزاري اجلاس سران كشورهاي صادر كننده گاز دنيا در مسكو را خوب توصيف كرد و اظهار داشت: در اين دو روز گام‌هاي خوبي در جهت تقويت و انسجام صادركنندگان گاز و نزديك‌شدن ديدگاه‌هاي اعضا به سمت يك سازمان موثر بين‌المللي برداشته شد.
 
وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره روابط ايران و روسيه گفت: چشم‌انداز روابط ايران و روسيه بسيار خوب است، اين دو كشور همسايه‌هاي طبيعي هستند بدان معني كه به لحاظ جغرافيايي كنار هم قرار دارند و نمي‌توان جغرافيا را تغيير داد.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينکه ايران و روسيه به لحاظ بلوك بندي نيز در يك بلوك هستند، اظهارداشت: دو ملت ايران و روسيه در يك جبهه، به دنبال عدالت، استقلال و سرافرازي هستند و با دست‌اندازي، توسعه‌طلبي و يكجانبه‌گرايي بين‌المللي مخالف هستند.
 
رئيس‌جمهور ادامه داد: در عرصه بين‌المللي بايد به دنبال توسعه روابط بود، ايران و روسيه دو كشور پيشرفته هستند و ظرفيت‌هاي بسيار فراواني براي تبادل و توسعه همكاري‌ها در بخش‌هاي گوناگون از جمله سياسي، علمي، فرهنگي و صنعتي دارند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار