دبير امت واحده اسلامي گفت: اگر حاکميت مصر به گروه‌هاي تکفيري نزديک شود، دولت مصر در تامين امنيت جاني شهروندان‌شان به ويژه اقليت‌ها در چارچوب قانون شهروندي عمل نخواهد کرد.

سليم غفوري در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بازتاب به شهادت رسيدن شيعيان در مصر  از سوي گروه‌هاي تکفيري اظهار داشت: اين امر بازتاب گسترده‌اي ميان گروه‌هاي مختلف سياسي، مجموعه حقوق بشري و همچنين ميان شيعيان داشت چرا که اين جنايت، جزء جنايات تکان‌دهنده‌ي تاريخ بود.

وي ادامه داد: اين جنايت با برنامه‌ريزي از پيش تعيين شده براي تحريک شيعيان براي يک فتنه مذهبي ميان شيعه و سني در کشور مصر انجام شد.

غفوري با اشاره به اينکه اعتراضات سياسي مردم به حکومت مورد حمايت اخوان‌المسلمين از لحظ زماني نزديک به اين واقعه هولناک بود، تصريح کرد: با کنار هم قرار دادن اين وقايع، اين احتمال تقويت مي‌شود که گروه‌هاي تکفيري با يک برنامه‌ريزي دقيق به نوعي اين اعتراضات را عليه حاکميت مصر تقويت و ميان شيعه و سني اختلاف ايجاد و احساسات شيعيان را در جهان تحريک کنند.

دبير امت واحده اسلامي ادامه داد: اگر حاکميت مصر به گروه‌هاي تکفيري نزديک شود، دولت مصر در تامين امنيت جاني شهروندان‌شان به ويژه اقليت‌ها در چارچوب قانون شهروندي عمل نخواهد کرد.

وي در پايان خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه بازتاب اين جنايات دامنه‌دار و تمام گروه‌هاي وهابي و تکفيري محکوم به اين امر بودند ، بنابراين بايد فضا را براي همدلي با اين مظلومان شهيد در جهان ايجاد کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مصر ، شیعیان ، کشتار ، تکفیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار