وبلاگ‌نویسان سراسر کشور می‌توانند مطالب خود با موضوع انهدام هواپیمای ایرباس ایرانی با شماره پرواز 655 را برای انتشار در خبرگزاری فارس ارسال کنند.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل ازفارس، 12 تیر ماه(چهارشنبه) امسال بیست و پنجمین سالگرد انهدام هواپیمای ایرباس ایرانی توسط ناو جنگی آمریکا است؛ فاجعه‌ای که در آن 290 سرنشین پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران ایر با شناسه IR655 که از بندرعباس به مقصد دبی در حرکت بود، با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یو اس اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی آمریکا، قربانی جنایت این کشور مدعی حقوق بشر شدند.

نکته تامل برانگیز حادثه تروریستی سال 67 آن بود که نه تنها این حادثه از سوی غرب محکوم نشد و با مسببان آن برخورد قضایی صورت نگرفت بلکه ویلیام راجرز، فرمانده ناو آمریکایی دو سال بعد به خاطر «رفتار بسیار شایسته و انجام خدمات برجسته بین تاریخ آوریل 1987 تا مه 1989 به عنوان افسر فرمانده ناو وینسنس» مدال افتخار از دست جرج هربرت واکر بوش دریافت کرد.

اما آن چیزی که امروز برای کشور ما ارزش دارد و لازم است به آن توجه شود بررسی ابعاد و زوایای این پرونده تروریستی است.

در طول سال‌های اخیر می‌بایست هنرمندان و مسئولان کشور با ساخت فیلم‌های سینمایی، مستندهای تلویزیونی، آهنگ‌های حماسی و غیره به این اتفاق می‌پرداختند اما متاسفانه در این زمینه به خوبی عمل نشد.

سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس در نظر دارد تا با کمک وبلاگ‌نویسان کشور، برای ادای احترام به شهدای مظلوم حادثه تروریستی 12 تیر 67 سهم کوچکی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای این حادثه تروریستی داشته باشد.

وبلاگ نویسان مشتاق می‌توانند مطالب خود در خصوص این واقعه را به ایمیل فضای مجازی خبرگزاری فارس به آدرس majazi@farsna.net ارسال کنند.

 

برخی محورهای پیشنهادی به شرح ذیل است؛

- جمله‌ای به بوش پدر، رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا

- سخنی با ناخدای قاتل، ویلیام سی راجرز سوم فرمانده سابق نیروی دریایی آمریکا

- مطالبه از مسئولان فرهنگی و سایر دست‌اندرکاران ذیربط در خصوص عدم واکاوی این واقعه تروریستی

- سرودن قطعه شعری در خصوص این حادثه تروریستی

- طراحی و ساخت پوسترهایی با موضوع پرواز بی فرود 655

- ساخت کلیپ‌هایی ویدئویی مرتبط با حادثه

همچنین وبلاگ‌نویسان کشور برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انهدام هواپیمای ایرباس ایرانی می‌توانند به سایت www.ir655.ir مراجعه کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.