برای اجرای طرح پزشک خانواده در سطح کلان شهر تهران امتیاز به الزاماتی که هنوز محقق نشده است بنابراین وزارت بهداشت نباید در این مورد بی گدار به آب بزند.

 سید مرتضی ادیانی، معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده یکی از اولویت های بیمه و نظام سلامت کشور و تکلیف قانونی آن است، گفت: با وجودی که نسخه 2 طرح پزشک خانواده از سه سال گذشته در سه نسخه و در 18 استان تهران شروع شده ولی تاکنون نتایج دقیقی از آن ها  اعلام نشده بنابراین نمی توان آن را در سطح وسیعی از کشور اجرا کرد.

 وی در ادامه با اظهار نگرانی از اجرای طرح پزشک خانواده در استان تهران افزود: برای اجرای طرح پزشک خانواده نیاز به الزاماتی داریم که هنوز محقق نشده بنابراین اجرای این طرح در تهران به اصل موضوع خدشه وارد می کند.

ادیانی اجرای طرح پزشک خانواده را از تصمیمات یک جانبه وزارت بهداشت دانست و تصریح کرد: وزارت بهداشت برای اجرای طرح پزشک خانواده در سطح کلان شهر تهران با بیمه گران هماهنگ نشده و به نظر می رسد که تنها به دلیل علاقه وزیر بهداشت به این طرح، این  اقدام صورت گرفته است.

وی از بدهکاری بیمه به مراکز درمانی به عنوان علت دیگر ناموفق بودن احتمالی طرح پزشک خانواده در تهران یاد کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بیمه ها به مدت 6 ماه به مراکز درمانی بدهکار هستند و هنوز هم اعتبارات اختصاص یافته را دریافت نکرده اند بنابراین لازم می دانیم که در اجرای این طرح در تهران کمی تامل کرده و وزارت بهداشت در این مورد بی گدار به آب نزند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.