امامی رضوی گفت: تخصیص این اعتبار باعث شده ساماندهی نظام ارائه خدمات و پیشگیری از آفت هایی که نظام سلامت را تهدید می کند به دنبال خواهد داشت.

دکتر امامی رضوی معاون درمان بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران در خصوص بودجه ی مصوبه در حوزه درمان گفت: بحث بودجه مصوب نشده است که البته ابلاغیه آن به دست وزارت بهداشت نرسیده است.

 وي با بيان اينكه  دو رديف مهم  در بودجه وجود دارد که فکر می کنیم تحولی را در برنامه های نظام سلامت ایجاد می کند گفت: یکی از آنها بودجه کلانی است که برای پزشک خانواده قرارداده شده است و دیگری اعتبار اطمینان بخشی است که اگر تخصیص داده شود ما به التفاوت نرخ اند برای دارو و تجهیزات در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه پزشک خانواده شهری از سال 91 در دو استان فارس و مازندران از اردیبهشت ماه نیز در 7 استان دیگر شروع شده و از پنج شنبه نیز در تهران آغاز شده است گفت: امیدواریم تا پایان سال 92 این طرح تکمیل نشده به طور کامل در کشور اجرا شود و البته با اعتبارات خوبی که در نظر گرفته شده است و به شرط تخصیص اعتبار 2000 میلیارد تومانی این طرح در کل کشور قابل پیاده خواهد بود.

وی اظهار داشت: این کار ساماندهی نظام ارائه خدمات و پیشگیری از آفت هایی که نظام سلامت را تهدید می کند را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه به اعتبار 1800میلیارد تومانی اشاره کرد و گفت: اگر این اعتبار نیز تخصیص داده شود ما به التفاوت نرخ ارز برای دارو و تجهیزات در نظر گرفته می شود و نگرانی مردم برای قیمت دارو و به خصوص داروهای گران و خاص برطرف می کند.

وی در پایان گفت: سایر اعتبارات وزارت بهداشت رشد نسبی داشته که البته باید مقداری ترمیم شوند و امیدواریم در دولت فعلی و دولت جدید توجه بیشتری به بخش سلامت شود تا مردم برای تامین سلامت خود با اشکال هزینه موجه نشوند./ع2
برچسب ها: پزشک ، سلامت ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.