رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه صادرات گندم به آذربایجان شایعه است، گفت: صادرات گندم آن هم برای مصارف غیرانسانی تا اطلاع ثانوی از مرزهای زمینی و حتی هوایی استان اردبیل ممنوع است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / ارژنگ عزیزی اظهار داشت:‌ به رغم برخی شایعات مبنی بر صادرات گندم به کشور آذربایجان و یا کشورهای حوزه قفقاز چنین امری صحت ندارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر تولیدات استان از سوی کشاورزان در قالب 41 مرکز خریداری می‌شود و بعد از اتمام برداشت و خرید گندم در شمال استان به تدریج برداشت در مرکز و جنوب استان اردبیل نیز آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یادآور شد: اگر قرار است رفع ممنوعیتی در خصوص صادرات گندم از استان اردبیل انجام شود قطعاً با مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت خواهد بود که این کار با هماهنگی و اعلام نظر وزارت صورت خواهد گرفت.

عزیزی گفت:‌ به دلیل مشکلاتی که در سال‌های گذشته در خروج گندم از استان با اهداف مصرف غیر‌انسانی داشتیم امسال به شدت با این پدیده مقابله کرده و اجازه نمی‌دهیم صادرات گندم به سایر استان‌ها و یا کشور همسایه انجام شود/س.

برچسب ها: اردبیل ، شایعه ، صادرات ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.