معجزه گياهان دارويي در درمان بيماريها و کاهش آثار و آزار آنها از ديرباز مورد توجه و بهره گيري بشر بوده است.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ با چهار مورد از خواص طبيعت در اين زمينه آشنا شويد:
 
نخود فرنگي: خوردن اين خوراکي خوشمزه براي رفع عفونت ها موثر و براي جلوگيري از آپانديسيت بسيار مفيد است زيرا مي تواند موجودات ذره بيني موجود در ديواره آپانديسيت که سبب حمله هاي دردناک در اين عضو مي شود را از بين مي برد.
 
شلغم: مي توانيد از شلغم يک شربت تهيه کنيد اين شربت يک آنتي بيوتيک طبيعي محسوب مي شود و يک داروي ملايم براي درمان بعضي از بيماريهاي عفوني مانند بيماريهاي عفوني ريه است.
 
زنجبيل: اگر حالت تهوع داشتيد زنجبيل اثر جالب توجهي در جلوگيري از تهوع و استفراغ دارد و درست ضدآشفتگي هاي معده عمل مي کند. اين گياه يک آنتي هيستامين طبيعي است که مي تواند کارکرد مغز را بهبود ببخشد.زنجبيل همچنين يک منعقدکننده قوي خون است که شبيه آسپرين عمل مي کند و در کاهش کلسترول، فشار خون و چربي خون نيز موثر است.
 
قهوه: مهمترين اثر قهوه به دليل کافئيني که در آن وجود دارد خاصيت ضد خستگي و کاهش خواب آلودگي است. قهوه يک محرک مغزي که ذهن را فعال کرده و تمرکز و هوشياري را بيشتر مي کند. در ضمن مصرف به اندازه اين محصول طبيعت مي تواند مقاومت عضلاني را افزايش دهد و توان جسمي را نيز زياد کند.مصرف زياد قهوه مي تواند رفلاکس اسيد و سوزش معده را در پي داشته باشد.
 
منبع: جام جم
برچسب ها: دارو ، شلغم ، نخود فرنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار