فرزانه مظفري، مسئول اداره امور پرستاري دانشگاه علوم پزشکي زنجان در گفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در همه بيمارستانها ارباب رجوع وجود دارد که اين واحدها به مسئولان آموزشهاي لازم براي نحوه برخورد با بيماران و همراهان آنها داده ميشود تا بهترين رفتار را با ارباب رجوع داشته باشند.
وي گفت: دورههاي ارتباطي چه به لحاظ کلامي و چه غيرکلامي براي يادگيري پرستاران بهياران و کمک بهياران انجام شد تا در برخورد با بيماران کمترين اشتباه را داشته باشند.
وي تصريح کرد:با نظرسنجيها از بيماران در صورت مشاهده بدرفتاري و به صورت مستند ثبت شده و اگر از پرستار يا بهياري چندين مورد شکايت ثبت شده باشد در حقوق آنها تاثيرگذار است.
مظفري خاطرنشان کرد: مردم ميتوانند در صورت بروز هر شکايتي از طريق تلفن گويا، پيام کوتاه و صندوقهاي انتقادات و پيشنهادات که در بيمارستانها نصب شده پيگير شکايت خود باشند./ح