متاسفانه قیمت داروهای خارجی در بازار بیش از ۹۰ درصد است و افزایش قیمت اعلام شده برای داروهای خارجی از سوی معاونت غذا و دارو تنها آن چیزی است که در وزارتخانه به تصویب رسیده است.

شاهین محمدصادقی. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: 2 الي 3 برابر شدن قیمت دارو در بازار آزاد،  موضوع ساده ای نیست داروهای بیماران خاص و شیمایی افزایش چندین برابری داشته که این مهم مشکلاتی را برای این بیماران پدید آورده است. 

 وی ، با بیان اینکه دسترسی مردم به دارو با مشکل مواجه است، یادآور شد: علاوه بر گرانی داروها، بیماران برای تهیه داروی مدنظر خود دچار سردرگمی بوده و نمی‌توانند به راحتی به آن دست یابند. 


 وی تصریح کرد: با توجه به ورود مواد اولیه دارویی به کشور، قیمت بسیاری از داروها با نوسانات ارز افزایش چشمگیری داشته، علاوه بر این تورم داخلی و افزایش دستمزد کارگر و مواد مصرفی داخلی نیز بر افزایش قیمت دارو تاثیر گذاشته است. 

 وی ادامه داد: اگر شرکت‌های بیمه‌ای هزینه‌های جدید قیمت دارو را بپذیرند بخش قابل توجهی از مشکلات حل می‌شود اما نگرانی ما از این است که بیمه‌ها افزایش قیمت را تقبل نکنند و مردم مجبور شوند از جیب خود هزینه‌های درمانی را پرداخت کنند. 
 
وی یاد اور شد: مکانیزم‌های مختلفی برای کنترل قیمت و کنترل مصرف وجود دارد؛ گمان نمی‌کنم آزاد شدن قیمت دارو راه مناسبی باشد مگر آنکه بیمه‌ها فراگیر و گسترش یابند و با پوششی همگانی، افزایش قیمت دارو را تحت کنترل قرار دهند. 
برچسب ها: دارو ، قیمت ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار