با توجه به واگذاری مخابرات به بخش خصوصی و افزایش ضریب نفوذ در تلفن ثابت و همراه شاهد نوعی اشباع در بخش مخابراتی کشور هستیم.

دکتر احمد بزرگیان، رئیس کمیته تخصصی دولت الکترونیک با اشاره به افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور به خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:  وزیر ارتباطات دولت جدید باید بیشتر به فضای فناوری اطلاعات توجه داشته باشد چرا که پوشش اپراتورهای همراه اول، تالیا و ایرانسل و اخیرا نیز رایتل به گونه ای بوده که حدود 105 میلیون شماره در کشور توزیع شده است.

وی افزود:  هم اکنون بیش از 90 میلیون شماره در کشور فعال بوده و فضای مخابراتی تقریبا اشباع شده است لذا بیشتر توجهات باید در جهت تقویت فضای سایبر باشد.

وی همچنین به فعال بودن 25 میلیون و 500 هزار دستگاه pose اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: این رقم 2 برابر GDP کشور است که نشان از اعتماد مردم به فضای مجازی و انجام مبادلات به طریق الکترونیکی دارد.

 بزرگیان شفافیت و سرعت کار در فضای فناوری اطلاعات را موجب اعتماد و اطمینان مردم به این فضا عنوان کرد و گفت: اشتیاق افراد به استفاده از این فضا به گونه ای است که وزارت خانه مربوط در دولت جدید باید توجه ویژه ای در تقویت این فضا از خودشان داده و عموم برنامه ریزی های خود را در این حوزه قرار دهد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار