سهم تولید محصولات چغندرکاران شهرستان مهاباد ، امسال با پیش بینی حدود یکصد هزار تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 25 درصدکاهش دارد .

 علیزاده کارشناس زراعت جهادکشاورزی شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مهاباد گفت : کشت محصول چغندرقند بعنوان یکی از طرح های افزایش تولید محصولات کشاورزی ، از چند سال گذشته یکی از قابلیت ها و توانمندی های خوب این شهرستان محسوب می شود.
 وی با اشاره به استعدادهای شهرستان مهاباد در وجود منابع آب دریاچه سد مهاباد و اراضی دشت حاصلخیز این شهرستان با استفاده از شبکه منظم آبیاری ، ازیکسو و توانمندی کشاورزان و چغندرکاران در استفاده از روش های درست و اصولی کشت مکانیزه کامل ، بذرهای مرغوب و تولید و برداشت میانگین 50 تن محصول در هکتار ، تولید این شهرستان را در زمینه محصول چغندر قند در سطح استان حائز اهمیت می خواند و می افزاید : سیاست های کلی سازمان جهاد کشاورزی در استفاده درست و اصولی از منابع پایدار آب و افزایش میانگین تولید در هکتار از اولویت های طرح های افزایش تولید محسوب می شود .

علیزاده 2550 هکتار سهمیه ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی استان در سال زراعی جاری برای کشت محصول چغندرقند در شهرستان مهاباد را برا بر سهمیه پارسال خوا ند .

کارشناس زراعت جهاد کشاورزی مهاباد گفت : کشاورزان امسال علاوه برحدودیکهزار هکتار را به صورت آزاد کشت کرده اند اما کشت محصولات جایگزین دیگر نظیر ذرت دانه ای با تولید و برداشت میاگین حدود 9 هزار کیلوگرم در هکتار و رقابت نرخ آن با محصول چغندرقند ، سبب شده است چغندرکاران شهرستان مهاباد امسال 500 هکتار نسبت به پارسال کاهش در کشت داشته باشند که سبب می شود تولید محصول چغندرقند امسال نسبت به 140 هزار تن پارسال حدود 25 درصد کاهش داشته باشد./ب

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.