معاون درمان گفت: در کمیسیون بهداشت مجلس پیشنهاد شد که به خاطر وجود تعهد اخلاقی و کاری در حرفه ی پزشکی، دریافت وجوه اضافی به عنوان یک جرم انتظامی شناخته شود.

دکتر امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: اقدامات زیادی برای نظارت بر تعرفه های دریافتی از سوی پزشکان انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه گاهی برخی از پزشکان درباره اینکه دریافت این وجه اضافه تخلف محسوب مي شود اطلاعی ندارند گفت: این افراد احضار شده و با ‌آنها صحبت می شود و بیشتر آنها اظهار دارند که به دلیل عدم اطلاع این کار را انجام داده اند و مسئله به راحتی حل می شود
 
وی با بیان اینکه قانون یکی از بحث هایی است که در این خصوص مطرح است گفت:  قانون تعزیرات تنها قانونی است که به این موضوع می پردازد و این قانون نیز مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی در ادامه افزود: با مکاتباتی که انجام داده ایم از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواسته ایم تا اصلاح قانون به نحوی باشد که بازدارندگی نیز در آن مطرح باشد.

امامی رضوی با بیان اینکه حرفه پزشکی یک حرفه مقدس است گفت: وقتی در کشور قانون و مقرراتی برای تعرفه گذاری داریم و همچنین این تعرفه ها مصوب دولت است قاعدتاً باید ارائه کنندگان خدمت نیز به آن متعهد باشند.

وی اظهار داشت: در کمیسیون بهداشت مجلس پیشنهاد شد که به خاطر تعهدات اخلاقی و کاری که در پزشکی مطرح است این موضوع بررسی شود و آن را به عنوان جرائم انتظامی نیز محسوب کنند.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون های انتظامی در گذشته نیز اگر می خواستند می توانستند به این موضوع رسیدگی کنند که البته با اصلاح قانون این مسئله جدی تر می شود.

وی در پایان گفت: انشاء الله موارد خاصی که برای مردم مشکل ایجاد می کنند با همکاری جامعه پزشکی و اصلاح قوانین و اطلاع رسانی که برعهده ماست حل خواهد شد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.