در مناطقي كه هنوز برنامه پزشك خانواده به صورت آزمايشي شروع نشده است طرح پزشك خانواده منطقه اي براي ارائه خدمات اجرا مي شود.

دكتر سيد حسن امامي رضوي، معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه طرح پزشك اقماري اصطلاح غلطي است، گفت: نام درست اين طرح پزشك خانواده منطقه اي است به اين معنا كه در يك منطقه خدمات درماني به صورت جامع توسط تعاوني پزشكان ارائه مي شود و سرانه آن منطقه در اختيار پزشكان قرار مي گيرد و خدمات سطح يك و دو پزشك خانواده را ارائه مي دهند. 

وي در خصوص مشكلات اين طرح با برنامه پزشك خانواده شهري يا روستايي افزود: در برنامه پزشك خانواده قرار داد سازمانهاي بيمه گر و وزارت بهداشت با پزشكان به صورت تك تك بسته مي شود ولي در طرح پزشك خانواده منطقه اي قرارداد براي ارائه يك بسته خدمات بسته مي شود. بايد توجه داشت كه اين روش انتخاب شده در مناطقي است كه گروه پزشكي به صورت كامل مستقر نمي شود و خدمات را به صورت بسته اي از يك گروه خريداري مي كنيم حالا ممكن است كه اين گروه پزشكي خودشان خدمات را ارائه دهند يا خدمات را به نوعي از شهرستان هاي بزرگتر بخرند و به جاي آن سرانه پرداخت كنند. 

امامي رضوي با بيان اين كه اين برنامه در استانهايي كه پزشك خانواده به صورت آزمايشي شروع نشده است اجرا مي شود عنوان كرد: اين طرح مصوبه شوراي عالي معاونت را گرفته است و سازمان هاي بيمه گر هم سرانه را در اختيار گروه ها قرار خواهند داد و به زودي اين طرح آغاز مي شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.