رییس ستاد هماهنگی و سیاستگذاری برنامه کشوری پزشک خانواده با تاکید بر این که برنامه پزشک خانواده قانون بوده و باید اجرایی شود، گفت: هیچ کس حق ندارد برنامه پزشک خانواده را تعطیل بردار تلقی کند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ دکتر فاطمه رخشانی در جلسه ای با حضور روسای شبکه های بهداشتی و درمانی و ستادهای استانی اجرای برنامه پزشک خانواده از 17 استان کشور با بیان این مطلب، اظهار داشت: اجرای برنامه پزشک خانواده یک برنامه حاکمیتی و دولتی است و هیچ کس حق ندارد آن را رها شده یا تعطیل بردار تلقی کند.

وی افزود: البته اجرای برنامه پزشک خانواده زمان بر است و مشکلات و موانعی در اجرا دارد که در برخی استان ها این موانع گاهی بیش از سایر استان هاست ولی این به معنی تعطیل شدن این برنامه نیست و مشکلات این برنامه هرچه هست باید حتماً حل شود.

معاون بهداشت بیان داشت: ما در ستاد اجرایی برنامه، هر روزه از طریق سامانه الکترونیکی فعالیت تمام استان ها را در این خصوص پیگیری می کنیم و ستاد کشوری برنامه نیز هفته ای دو جلسه 3 الی 4 ساعته دارد.

وی گفت: هم اکنون از طریق ریاست جمهوری پیگیر اجرای برنامه در کل کشور هستند و درصدد اجرایی کردن آن در کل کشور هستیم.

دکتر رخشانی ابراز داشت: حتی کشورهایی که سالیان متمادی برنامه پزشک خانواده را اجرا می کنند هم هر از گاهی جلسات و دستورالعمل هایی برای رفع مشکلات و موانعی که در حین اجرا با آن درگیر می شوند در برنامه های خود قرار می دهند.

رییس ستاد هماهنگی و سیاستگذاری برنامه کشوری پزشک خانواده گفت: با همین سیستم بهداشتی موجود و هماهنگی با بیمه ها، بسیاری از مشکلات را مرتفع می کنیم، هرچند ممکن است از سوی برخی سازمان ها یا افراد در راه اجرای برنامه سنگ اندازی هایی نیز صورت بگیرد ولی باید بدانید که در راه اجرای برنامه نباید متزلزل شوید.

گفتنی است: در ادامه این جلسه نمایندگان استان ها در خصوص پیشرفت ها و مشکلات خود در راه اجرای برنامه پزشک خانواده سخنانی را مطرح کردند.

برچسب ها: پزشک ، خانواده ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.