فریبرز محمودزاده گزارش عملکرد مسابقات لیگ دسته اول را پس از پایان این رقابتها در فصل 92-91 ارائه کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، فریبرز محمودزاده- مسئول مسابقات لیگ دسته اول درباره رقابتهای این لیگ گفت: برنامه ریزی دقیقی برای برگزاری مسابقات لیگ یک انجام دادیم که از مدتها پیش از آغاز مسابقات صورت پذیرفت. پس از انجام مراسم قرعه کشی رقابتهای لیگ دسته اول در مردادماه سال 91 ، تیم های حاضر در این مسابقات از 23 شهریور ماه 92 آغاز و به صورت منظم برگزار شد. پس از رقابت 28 تیم در دو گروه 14 تیمی، تیم گسترش فولاد تبریز با 50 امتیاز از گروه الف و تیم استقلال خوزستان با 46 امتیاز از گروه ب البته با توجه به رای کمیته استیناف به طور مستقیم به مسابقات لیگ برتر صعود کردند.

محمودزاده ادامه داد: مسابقات پلی آف لیگ دسته اول هم بین تیم های دوم ، هر دو گروه اول و دوم که پاس همدان و مس سرچشمه بودند، در قالب دو دیدار رفت و برگشت انجام شد که در نهایت تیم پاس همدان به عنوان تیم سوم از لیگ دسته اول به مصاف  ذوب آهن اصفهان که تیم چهاردهم لیگ برتر بود رفت تا برنده بازی رفت و برگشت این دو تیم، تیم شانزدهم لیگ برتر فصل 92-93 را مشخص کند. نتیجه دور رفت بازی پاس همدان و ذوب آهن اصفهان چهار بر دو به سود ذوب آهن  بود و دیدار برگشت هم با نتیجه یک بر یک به پایان رسید تا ذوب آهن در مجموع 5 بر سه به پیروزی برسد و در لیگ برتر ماندنی شود.

محمودزاده 8 تیم سقوط کننده به لیگ دسته دوم را اعلام کرد و گفت: از گروه اول تیم های اتکا گلستان، شاهین بوشهر، شهرداری اراک و ماشین  سازی تبریز و از گروه دوم تیم های ملی حفاری اهواز، یادآوران شلمچه، برق شیراز و شهرداری تبریز(بر اساس رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال) به لیگ دسته دوم سقوط کردند.

مسئول مسابقات لیگ دسته اول در پایان از مسابقات لیگ دسته اول آماری کلی را هم ارائه کرد و گفت: در مجموع 366 مسابقه برگزار شد که محمد عباس زاده بازیکن تیم نساجی مازندران با 17 گل زده آقای گل لیگ دسته اول شد./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار