در آستانه تظاهرات بزرگ حاميان و مخالفان دولت در مصر، نيروهاي ارتش اين کشور و خودروهاي زرهي آن در حاشيه شهرهاي مختلف به ويژه قاهره مستقر شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني الميادين، نيروهاي ارتش مصر در ورودي ها و خروجي هاي فرودگاه بين المللي قاهره و در مقابل وزارتخانه ها و موسسات مهم مستقر شده اند تا از اين موسسات محافظت کنند.  
هبه محمود گزارشگر الميادين در اين باره از قاهره گزارش داد: زماني که مصري ها تصميم گرفتند به خيابان ها بريزند ارتش مصر نيز خود را مجبور به حضور در خيابان ها ديد. ارتش مصر تصميم گرفته است در بحران سياسي کنوني مصر بيطرف بماند و در صورت لزوم به صورت برنامه ريزي شده مداخله کند. 
احمد رجايي عطيه سرلشکر بازنشسته مصري گفت: ارتش مصر قول داده است در صورتي که قرار باشد آسيبي به شهروندان و به کشور وارد شود مداخله خواهد کرد. عملا نيز ارتش مصر طبق تحولاتي که در عمل روي مي دهد واکنش نشان خواهد داد. 
ارتش مصر در اطراف موسسات مهم در شهرها و استان هاي مصر به ويژه در قاهره مستقر شده است ولي آماده شدن براي مقابله با حوادث احتمالي فقط به ارتش محدود نمي شود. نيروهاي پليس مصر نيز در حال آماده باش به سر مي برند. عطيه معتقد است: براي نخستين بار از زمان انقلاب مصر، ارتش و پليس مصر کاملا با يکديگر هماهنگ هستند. 
افسران پليس مصر به روشني اعلام کرده اند که ساکت نخواهند ماند. سرلشکر صلاح زياده رئيس باشگاه افسران پليس مصر گفت: ما از هر کسي که هدف حمله قرار بگيرد دفاع خواهيم کرد. ما به اندازه کافي نيرو براي تامين امنيت شهروندان مصري در اختيار داريم. ما اجازه نمي دهيم يک گروه به گروه ديگر حمله کند و اجازه نمي دهيم مجرمان به شهروندان بي دفاع تعدي کنند. 
به اين ترتيب، محافظت از شهروندان هدفي است که ارتش و پليس مصر براي خود در نظر گرفته اند. در هر حال شرايط حاکم بر مصر به گونه اي است که موسسات امنيتي را در معرض آزمون قرار داده است. 








برچسب ها: بین الملل ، مصر ، امنیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار