قاضي ديوان عالي كشور گفت: ماده 211 قانون اساسي در برنامه پنجم توسعه اين اختيار را به قوه قضاييه داده تا سالانه 800 قاضي را به عنوان نيروي انساني به خدمت گيرد.

" حجت‌الاسلام موسي قرباني" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جذب هزار قاضي كه در دستور کار قوه قضاييه قرار گرفته، اظهار داشت: ماده 211 قانون اساسي در برنامه پنجم توسعه اين اختيار را به قوه قضاييه داده تا سالانه 800 قاضي را به عنوان نيروي انساني به خدمت گيرد.

وي ادامه داد: دليل اين امر اين است که تقريبا 60 درصد از پست‌هاي قضايي داراي  متصدي و بيش از 40 درصد از آن خالي از متصدي است به‌طوري كه قوه قضاييه چيزي حدود 40 درصد کمبود قاضي دارد.

قاضي ديوان عالي کشور تصريح کرد: خروجي نيروهاي موجود در قوه قضاييه  تحت عنوان بازنشستگي و مرگ و مير  از مواردي است كه موجب شده  قانونگذار  به منظور حل اين مشكل  تمهيداتي را در نظر بگيرد.

حجت‌الاسلام قرباني تصريح كرد: قوه قضاييه آيين نامه‌اي را براي جذب نيرو فراهم کرده که در اين آيين نامه روش جذب قضات به دو صورت پيش بيني شده است.

قاضي ديوان عالي كشور در پايان خاطر نشان کرد: قوه قضاييه با شناسايي قضات داراي صلاحيت به جذب آنها از طريق مصاحبه و کارآموزي پرداخته كه البته فراخوان هايي هم در اين زمينه منتشر شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: قاضی ، فراخوان ، کارآموز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار