وزیر دادگستری در جمع مسئولان عالی قضایی کشور با اشاره به رشد دستگاه قضایی کشور در بسیاری از زمینه ها، خواستار بهبود سیستم اطلاع رسانی قوه قضاییه شد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید مرتضی بختیاری وزیر دادگستری در اجلاس سالانه مسئولان عالی قضایی کشور که همه ساله به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار می‌شود گزارشی از عملکرد این قوه در سال 90 را ارایه کرد.

وی در ابتدای ارایه این گزارش با بیان اینکه قوه قضائیه در دوره جدید و پس از گذشت سه سال، علی رغم محدودیتها و مضایق پیش رو، با اتخاذ تدابیر نو و با رویکرد هدفمند و برنامه محور و امیدآفرین، در قالب طراحی و تدوین 19 راهبرد اصلی و 81 هدف، توفیق یافته در حوزه برخورد با مفاسد اجتماعی و اقتصادی، اصلاح ساختارها، بهره گیری از فناوریهای نوین و هوشمند، تقویت کادر اداری و قضایی و دیگر زمینه ها، از رشد قابل توجهی برخوردار شود، خواستار تقویت و توسعه نظام اطلاع رسانی به طور مستمر و در طول سال شد.

بختیاری ادامه داد: قوه قضائیه در بخش حوزه‌های ستادی، قوه قضاییه احکام متعددی از قانون برنامه پنجم خصوصاً موارد مندرج در بندهای «الف» و «ب» ماده 211 را به مرحله اجرا درآورده.

وی افزود: از جمله آنها می توان به تدوین لوایح قضایی مورد نیاز نظیر لایحه پلیس قضایی، لایحه آیین دادرسی تجاری، لایحه تعزیرات، لایحه همکاریهای قضایی بین المللی با همکاری وزارت دادگستری، لایحه حمایت از خانواده و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

وزیر دادگستری گفت: همچنین در زمینه‌های مالی، تشکیلاتی و استخدامی در سال اول برنامه، در بخش «جذب قضات» تعداد 1384 نفر به گزینش معرفی و فرایند گزینش آنان به انجام رسیده است.

وی افزود: نوسازی و توسعه فضاهای فیزیکی قوه قضاییه در قالب پیگیری اجرای 163 پروژه با زیر بنای بالغ بر 520 هزار متر مربع در سطح کشور که هم اکنون تعداد 73پروژه آن با زیربنای 210 هزار متر مربع مورد بهره برداری قرار گرفته است.

بختیاری گفت: در بخش اعتبارات هزینه‌ای، دادگستری‌های کل کشور با رشد 9/33 درصد و اعتبارات تملک دارایی شاهد رشد حدود 85 درصد نسبت به سال قبل بوده است.

وزیر دادگستری به برگزاری آزمون استخدامی کارکنان اداری و انجام تعهدات جذب برای سال 91 به میزان 3300 نفر نیز اشاره کرد.

وی گفت: همچنین قوه قضائیه موفق شده است تا در تامین اعتبار در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت حدود 300 نفر از قضاتی که بیش از 30 سال سابقه کار داشتند، اهداف برنامه را تحقق بخشد.

لازم به ذکر است این اجلاس که در تالار قدس آستان قدس رضوی مشهد مقدس برگزار می شود هم اکنون در حال برگزاری است.

همچنین آیت‌الله محمد یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان مقدس رضوی و آیت الله گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این اجلاس حضور دارند.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار