حمایت از زنان باردار یکی از اهداف مهم وزارت رفاه و تامین اجتماعی است به همین دلیل مراقبت های دوران بارداری و زایمان مهمترین خدمتی است که سازمان های بیمه باید آن را تحت پوشش قرار دهد.

دکتر ناهید خداکرمی، رئیس انجمن علمی مامایی ایران به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شیوه فصلی حاکم بر خدمات دوران بارداری و زایمان و برخورد سازمان های بیمه گزار با آن به شکلی است که شرایط مداخلات غیر ضروری، تولدهای انتخابی، سزارین را افزایش می دهد که این امر سبب شده است تا بارداری به بیماری تبدیل شده و تولد یکی از استرس زا ترین مرحله زندگی خانوادگی به حساب آید.

وی متذکر شد: در راستای سیاست های کلان کشور که در حال حاضر افزایش جمعیت سالم و داشتن جامعه ای شاداب است باید سازمانهای بیمه گذار هر چه  سریعتر نگاه خود را به پوشش خدماتی بیمه شدگان تغییر داده و هر گروهی از جامعه پزشکی که طبق قانون می تواند خدمات بالینی و درمانی از  جمله زایمان را انجام دهد، بتواند با بیمه ها عقد قرار داد داشته باشد.

 رئیس انجمن علمی مامایی ایران خاطر نشان کرد: مسلما پوشش بیمه ای  خدمات مامایی نه تنها  سبب ارتقاء سلامت مادر و نوزاد و جامعه خواهد شد بلکه می تواند هزینه های ناشی از مداخلات غیر ضروري را کاهش داده و حفظ منابع اقتصاد سلامت را به دنبال داشته باشد./ح
برچسب ها: بیمه ، سلامت ، بارداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار