هزینه های برآورده شده در نظام سلامت به ویژه اقلام دارویی بر اساس نرخ مرجع بوده که با تغییر نرخ ارز اضافه هزینه ها متوجه سازمان های بیمه گر نیز شده است.

دکتر محمد رضا دری ، عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه مطالبات داروخانه ها از سوی سازمان های بیمه گر به موقع پرداخت نمی شود به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عدم پرداخت به موقع در بسیاری از بخش ها داروخانه ها را با چالش و مشکلات اساسی مواجه کرده است و هنوز بسیاری از داروخانه ها سرمایه های سال گذشته را دریافت نکرده اند.

 وی افزود: سازمان های بیمه گر  نیاز به دیده شدن دارند و دولت باید نگاه ویژه ای به بیمه ها داشته باشد تا بیماران هزینه های کمتری با از جیب خود پرداخت کرده و متضرر نشوند.

وی با بیان اینکه لیست اقلام دارویی که مشمول افزایش قیمت شده اند از تاریخ 92/3/1 توزیع شده است ادامه داد: شرکت های توزیعی با استناد به لیست ارائه شده از سوی وزارت بهداشت اقلام دارویی را برای داروخانه ها فاکتور می کنند که برخی از اقلام تاثیرات ارز بر روی آنها بیشتر بوده و برخی کمتر دچار افزایش قیمت شده اند.

 عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران خاطر نشان کرد: هر هفته نرخ های جدید مصوب در داخل لیست بیمه قرار می گیرد و چنانچه تعللی در پوشش بیمه ای داروها مشاهده  می شود ناشی از تامین منابع است که زمانبر شده و مسئولان باید توجه بیشتری برای تامین منابع مالی مورد نیاز بیمه ها داشته باشند./ح
برچسب ها: نرخ ارز ، دارو ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار