معاون اول رئیس‌جمهور با بيان اينکه هیچ دولتی به اندازه دولت نهم و دهم با تهمت و سیاه نمایی روبرو نبوده است، گفت: همه پیشرفتهای دولت احمدی نژاد در شرایطی است که هر کس از راه می‌رسید یک سیلی به چهره این دولت می‌زد و دیواری کوتاه تر از دیوار این دولت پیدا نمی‌شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ،محمدرضا رحیمی عصر روز گذشته(شنبه) در مراسم «اعلان گزارش سرمایه‌گذاری خارجی جمهوری اسلامی ایران» اظهار داشت: به زودی گزارشی از اقدامات و تحولات شکل گرفته در دولتهای نهم و دهم به صورت رسمی منتشر خواهد شد تا اقدامات صورت گرفته با گذشته مقایسه شود.
 
معاون اول رئیس‌جمهور از وزیر امور اقتصاد و دارایی به عنوان وزیری دانشمند، پرتلاش و فهیم یاد کرد و افزود: دکتر حسینی یکی از موفق ترین وزرای اقتصاد پس از انقلاب بوده است،چرا که در شرایط سخت اقتصادی کشور، با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و مقابله با تحریمها توانست اقتصاد کشور را به خوبی اداره کند و سرمایه‌گذاری خارجی را نیز به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
 
رحیمی افزود: اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها امری خطیر و دشوار بود که هیچ دولتی نتوانست آن را اجرا کند و تنها احمدی نژاد توانست این قانون مهم را که بیشتر زحمات آن در حوزه تحقیق و بررسی به عهده وزير اقتصاد بود، همزمان با تحریم اقتصادی دشمنان به مرحله اجرا درآورد.
 
معاون اول رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: دشمنان ملت ایران تلاش کردند همه راهها را ناهموار کنند تا اقتصاد کشور با مشکل مواجه شود اما امروز شاهد رشد 143 درصدی در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی هستیم که این موفقیت با توجه به مشکلات و موانع در نوع خود یک معجزه است.
 
رحیمی با بیان اینکه در سال 2008 میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی کشور 1.9 میلیارد دلار بود، اظهار داشت: این رقم در سال 2012 به 4.87 میلیارد دلار رسید که این جهش در شرایطی است که بانکهای کشور تحت فشار و تحریم اقتصادی بودند.
 
معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره فرصت‌های بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران در زمینه سرمایه‌گذاری خاطر نشان کرد: ایران با داشتن ظرفیتها و مزیتهای فراوان و بی نظیر قادر است هزاران میلیارد دلار در بخش سرمایه‌گذاری خارجی جذب کند و این در شرایطی است که بسیاری از کشورها با رکود اقتصادی و رشد منفی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی مواجه هستند.
 
وی با اشاره به فشارهای وارده به دولت های نهم و دهم تصریح کرد: همه پیشرفتهای دولت احمدی نژاد در شرایطی است که هر کس از راه می‌رسید یک سیلی به چهره این دولت می‌زد و دیواری کوتاه تر از دیوار این دولت پیدا نمی‌شد ؛ در این خصوص اصحاب رسانه به خوبی اطلاع دارند که هیچ دولتی به اندازه دولت نهم و دهم با تهمت و سیاه نمایی روبرو نبوده است.
 
معاون اول رئیس جمهور افزود:به رغم همه مشکلات داخلی و خارجی باید بسیار افتخار کنیم که احمدی نژاد در میان ملتهای دیگر قاره ها نیز از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بوده است ،چرا که او با تأسی از آرمان‌های امام خمینی (ره) و رهمنودهای رهبر معظم انقلاب به شکل تمام عیار در مقابل زیاده‌خواهان و قدرتهای بزرگ ایستادگی کرد .
 
در این مراسم با حضور معاون اول رئیس‌جمهور از برخی اقدامات ساختاری و انتشارات اخیر سازمان سرمایه‌گذاری خارجی رونمایی و با اهداء لوح تقدیر از برگزیدگان برتر عرصه جذب سرمایه‌گذاری خارجی تقدیر شد .
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار