يک کارشناس مسائل سياست خارجي گفت: گزارش جديد آمانو در مورد برنامه هسته اي ايران محصول داده هاي واقعي توليد شده توسط بازرسان آژانس بين المللي نيست بلکه موج جديدي ار ايران هراسي است.

حسن لاسجردي در گفتگو با خبرنگار حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به گزارش آمانو مبني بر اينکه ايران بايد اثبات کند که هدف از برنامه هسته اي اين کشور توليد تسليحات اتمي نيست ،گفت: آمريکا با اعمال فشار به آژانس بين المللي انرژي اتمي، اين نهاد تخصصي را به ابزاري براي تامين منافع خود و رهايي از بحران مواجه شده تبديل کرده است.

وي در ادامه افزود: گزارش آمانو در حالي مطرح شده است که در سالهاي گذشته بازرسان آژانس حتي پس از بازديدهاي سرزده از سايت ها و تاسيسات هسته اي ايران همواره تاکيد کردند که ا نحرافي در برنامه هسته اي ايران به سمت اهداف غيرصلح آميز وجود ندارد.

لاسجردي با اشاره به تسليم شدن آمانو در برابر  خواسته هاي آمريکا اظهار داشت: به نظر مي رسد آمانو در برابر خواسته هاي آمريکا تسليم شده زيرا موضوعات مطروحه در گزارش جديد وي مبتني بر ادعاهايي بوده که بارها از سوي مقامات آمريکايي ارائه شده است.

وي با اشاره به تخريب جايگاه حقوقي آژانس بين المللي در پي گزارش اخير ارائه شده توسط آمانو عليه ايران خاطرنشان کرد:‌ بي ترديد گزارش سياسي و غيرحقوقي آمانو ،اصالت آژانس بين المللي انرژي اتمي را به عنوان نهادي مستقل و تخصصي به چالش خواهد کشاند.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به واکنش ايران در برخورد با گزارش اخير آمانو افزود: ايران همچون گذشته بايد تاکيد داشته باشد که تسليحات هسته اي جايي در دکترين نظامي ايران ندارد و برنامه هسته اي کشور ما تنها در پي اهداف صلح‌آميز است. /پ2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار