امروزه شعر و ادب ادامه منطقي روند ادبيات است.

"مهدي فرجي" كارشناس ادبي در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: اصولا موجهاي موثر و تاثير‌گذار ادبيات وارد شده از ادبيات خارج از كشور يا اديبات گذشته است هر نوآوري اصيلي ريشه در ادبيات دارد.
وي افزود: مضمون سخن "محمود درويش" شاعر عرب را نقل مي‌كنم چه اجباري داريم كه وزن و موسيقي را از شعر بگيريم و اين نوآوري‌هاي ماست كه به ادبيات لطمه مي‌زند.
فرجي در ادامه بيان كرد: مسلم است ادبيات روزآمد ما در تعامل با ادبيات ديگر رشد مي‌كند توجه به ادبيات گذشته ما به ادبيات غرب سبب رشد و پشرفت ادبياتمان در ان زمان شد.
وي تاكيد كرد: بها دادن به ادبيات عرب از قرن دوم و سوم هجري باعث پيشرفت ادبيات شد در صد سال اخير "جمالزاده" در داستان‌نويسي شروع به نوآوريهايي كرد و مانند آن را در ادبيات گذشته مان امانه به عنوان شكار نوين ان داشتيم.
اين كارشناس ادبيات بيان كرد: آشنايي با فرهنگ عامه مسلما در غني شدن ادبيات تاثير‌گذار است شاعران ماندگار قرون گذشته و امروز به ادبيات عانمه رويكرد داشتند بياري از مثل‌ها در شعر سعدي قبلا مثل بوده است.
وي عنوان كرد: شاعران از طريق ادبيات عامه توانستند به مردم نزديك شوند امروزه شعر و ادب ادامه منطقي روند ادبيات از سده‌هاي اول هجري در ايران است.
فرجي در ادامه گفت: نوآوري ‌هاي صد سال اخير ادبيات ايران يكباره نبوده و حتي كوتاه و بلند شدن مصراعها با توجه به گذشته بوده است.
كارشناس ادبيات كشورمان تصريح كرد: "شاملو" در شعر سپيد خود از زبان بيهقي بهره برده و ادامه هم‌اند هر جرياني ادامه جريان اصيل پيش از خود است./ص
برچسب ها: ادبیات ، خانه ، شعر ، نوشته ، نویسنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار