مجتبي شادلو در گفتگو با
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: همواره بايد براي صادرات ميوه زمينه سازي و برنامهريزي مناسب را داشته باشيم.
زيرا حتي در زمان بروز خسارت و سرمازدگي توليد ميوه در کشور بسيار بيشتر از مصرف داخلي است که در بعضي مواقع اين ميزان به بيش از 100 درصد ميرسد.
وي ادامه داد: مغز بستهبندي که معمولا از سوي متوليان صادرات ميوه عنوان ميشود ناشي از اطلاعات نداشتن در بازارهاي هدف است.
رئيس اتحاديه باغداران با اشاره به اينکه سيستمهاي مشترک المنافعه در بخش صادرات ميوه بايد تعريف شود، افزود: اگر زنجيره را از توليد به مصرف تعريف نکنيم دچار مشکلات حاشيهاي دلالي و بسته بندي ميشويم.
شادلو تاکيد کرد: فراواني و تنوع محصولات کشاورزي در ايران نيازمند دستگاههاي به روز تخصصي بسته بندي است اما با همين امکانات موجود نيز در صورت هماهنگي ميتوان در بازارهاي داخلي و خارجي موفق عمل کرد.
انتهاي پيام/