براي حذف اطلاعات اضافي همه دوست دارند از وجود کوچک‌ترين فايل‌ها و مسيرشان آگاهي داشته باشند. در ترفند همراه اين هفته روشي را به شما پيشنهاد مي‌کنيم که بتوانيد به راحتي به پاک‌سازي قسمت Other حافظه iPhone خود بپردازيد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،يکي از مشکلاتي که هميشه گريبان‌گير وسيله‌هاي ديجيتال بوده، محدوديت حافظه است. در هر صورت که فکر کنيد باز هم ممکن است يک کاربر در نهايت به جايي برسد که حافظه وسيله ديجيتالش رو به اتمام باشد.

از همين رو همه به اين فکر هستند که در فرصت مناسب فايل‌هاي اضافي و غير کاربردي وسيله‌شان را حذف کنند. در اين بين شايد کاربران محصولات iPhone به دليل ويژگي‌هاي خاص اين گوشي‌ها بيشتر از سايرين کمبود فضا را احساس کنند.

براي حذف اطلاعات اضافي همه دوست دارند از وجود کوچک‌ترين فايل‌ها و مسيرشان آگاهي داشته باشند. در ترفند همراه اين هفته روشي را به شما پيشنهاد مي‌کنيم که بتوانيد به راحتي به پاک‌سازي قسمت Other حافظه iPhone خود بپردازيد.

براي انجام اين کار شما به چند برنامه پيش‌نياز احتياج داريد. برنامه iFunbox براي ويندوزتان است که مي‌توانيد از مسير http://www.i-funbox.com آن را دريافت کنيد و ديگري برنامه MobileTerminal است که برنامه اصلي است مي‌توانيد آن را از نشاني http://ijailbreak.com/repository دريافت کنيد. در آخر برنامه gawk که از نشاني http://cydia.myrepospace.com/fouad آن را دريافت کنيد.

پس از نصب برنامه‌هاي بالا، به سراغ برنامه Terminal که درون گوشي است برويد و آن را اجرا کنيد. سپس دستور «su» را درون آن وارد کنيد. با اين کار از شما يک رمز عبور درخواست مي‌شود. در صورتي که شما روت گوشي را تغيير نداده باشيد، رمز پيش‌فرض عبارت «alpine» خواهد بود. حال دستور «cd /var/mobile» را وارد کنيد. پس از آن کد نهايي زير را نيز وارد کنيد:

«find / -name «*» -ls | sort -rn -k 7.1 | gawk ‹BEGIN {OFS=»\t»} {print $7,$11}› > files.txt»

اين قطعه کد در واقع يک اسکريپت به زبان awk است که تمامي فايل‌هاي دستگاه شما را بر اساس حجم و به ترتيب نزولي برايتان مرتب مي‌کند. نتيجه اين کد به صورت يک فهرست در فايلي به نام files.txt و در پوشه‌اي که قرار داريد، در اين جا در مسير var/mobile/files.txt، ذخيره مي‌شود.

حالا با استفاده از برنامه ifunbox فايل‌هاي دستگاه خود را باز کنيد. از منوي سمت چپ ifunbox روي raw file system کليک کنيد و به نشاني همان فايل txt برويد و آن را در کامپيوتر ذخيره کنيد. با باز کردن files.txt حجم فايل‌ها به بايت و مسيرشان مشخص شده است. حالا مي‌توانيد به راحتي اقدام به پاک‌سازي کنيد..خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار