نخست وزير ترکيه در سخنراني ماهانه خود با اشاره به اعتراضات اخير در اين اين کشور گفت : هوشياري و بصيرت مردم ترکيه بازي پليدي را که در پارک گزي استانبول آغاز شد ، بر هم زد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه زمان چاپ ترکيه ، رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه  بخش مهمي از سخنراني ماهانه خطاب به مردم ترکيه را به وقايع پارک گزي استانبول و اعتراضات اخير در اين کشور اختصاص داد.
اردوغان با تاکيد بر اينکه حساب شماري از شهروندان ترکيه را که صادقانه با هدف دفاع از درختان و محيط زيست به اعتراض پرداختند از آشوبگران جدا مي داند ،‌ گفت : ناآرامي هايي که پشت پرده اعتراض به وقايع پارک گزي شروع شد ،‌ دمکراسي و اقتصاد ترکيه ،‌ روند حل مسئله کردها و آينده ترکيه را هدف قرار داد اما فراست مردم ، ‌حمايت آنان از دولت و دعاي خيرآنان به رغم برخي زيان هاي مادي مانع تيره شدن آينده ترکيه شد.  نخست وزير ترکيه گفت : اقتصاد ترکيه بزرگترين امتحان را در وقايع اخير سپري کرد.
وي تاکيد کرد ، روند حل مسئله کردها تحت تاثير سناريوها قرار نگرفت و با حسن نيت مردم روند تحکيم اخوت در جامعه ترکيه همچنان تقويت ميشود. 
اردوغان تاکيد کرد ، با اصلاحات ساختاري که در ده سال گذشته در اقتصاد ترکيه اجرا شده است ، موجب شد که اقتصاد ترکيه به صورت موفقيت آميز در مقابل وقايع اخير مقاومت کند. 
اردوغان با تاکيد بر اينکه ترکيه هدف حمله اي موذيانه قرار گرفته بود ، گفت :‌ مردم ترکيه در مقابل اين سناريوها با فراست ، بصيرت و مهم تر از همه با حسن نيت و اعتدال رفتار کردند. 
وي گفت :‌ ترکيه کشوري معمولي نيست ،‌ ترکيه کشوري نيست که هدف عمليات و بازي هاي پليد قرار گيرد. 
اردوغان گفت : ترکيه قادر به بر هم زدن هرگونه بازي پليد و به دور از حسن نيت است . ترکيه مي تواند به محافلي که نيت سوء‌ دارند پاسخ لازم را بدهد و آنان را وادار به پاسخگويي کند.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار