رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای چناران گفت: آموزش‌های مشارکتی فنی و حرفه‌ای با همکاری مردم، دهیاران و کمیته امداد شهرستان چناران آغاز شده اما نیاز به گسترش دارد.

به گزارش گزوه استانهای باشگاه خبرنگاران، سید قاسم موسوی صبح امروز در جمع مسئولان استان خراسان‌رضوی و شهرستان چناران در محل مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان اظهار داشت: آموزش‌های استاد شاگردی با فعالیت هفت کارگاه آموزشی در شهرستان چناران فعال است که نتایج بسیار خوبی از آن در راستای حفظ موقعیت اقتصادی و شغلی به دست آمده است.

وی افزود: در این مرکز رشته‌هایی چون بازرسی جوش، جوشکاری، تراشکاری، چوب به هنرجویان آموزش داده می‌شود؛ با این آموزش‌‌ها در چناران فرد بیکار دارای مهارت فنی نداریم.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای چناران ادامه داد: این مرکز آمادگی دارد هر فردی که جویای کار باشد را آموزش دهد تا صاحب شغل و کسب و کار شود.

موسوی بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاها نیز باید گسترش پیدا کند؛ در سه ماهه نخست امسال 60 نفر در روستا در چهار دوره از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

وی به وام‌های مشاغل خانگی در چناران اشاره کرد و گفت: 820 نفر در سامانه مشاغل خانگی فنی و حرفه‌ای شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند که برای 750 نفر مجوز صادر شد و 633 نفر به بانک‌ها معرفی شدند و 32 نفر تسهیلات مربوطه را دریافت کردند.

موسوی از کمبود نیروی انسانی در مرکز فنی و حرفه‌ای چناران خبر داد و درخواست افزایش نیرو کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.