معاون امور آمادگی و مقابله مدیریت بحران کشور، از پیش بینی اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای خرید تجهیزات امدادی مدیریت بحران کشور به عنوان اولویت های برنامه ای این سازمان در سالجاری خبر داد.

مرتضی اکبرپور گفت: ایران کشوری حادثه خیز است به ویژه در زمینه وقوع زلزله، سیل و آتش سوزی جنگلها که هر روز در کشور اتفاق می افتد از این رو مجهز بودن مراکز مدیریت بحران سراسر کشور الزامی است.
وی افزود: سال گذشته نیز یک هزار میلیارد ریال تجهیزات امدادی نظیر آمبولانس، بولدوزر، گریدر، بیمارستان، اردوگاه و آشپزخانه های صحرایی بین استان های کشور توزیع شد و اختصاص این تجهیزات بدون شک موجب ارتقای توانمندی های ستادهای مدیریت بحران شده است.
اکبرپور، با اشاره به اینکه بنای تقسیم و توزیع امکانات و تجهیزات این سازمان، دسترسی آسان و یکسان استان های کشور به آنها است اظهار داشت: استان ها در صورت نیاز به تجهیزات امدادی استان های همجوار می توانند از آنها در اسرع وقت بهره مند شوند.
معاون امور آمادگی و مقابله مدیریت بحران کشور گفت: برنامه ریزی سازمان مدیریت بحران کشور بر این مهم استوار است که حداکثر نیازها به تجهیزات و امکانات امدادی در همه نقاط کشور در کوتاه ترین زمان ممکن برآورده شود.
وی، آموزش مردم را به عنوان نخستین کسانی که به صحنه حادثه می رسند، ضروری برشمرد و افزود: یکی از اولویت های مهم سازمان مدیرت بحران کشور ارایه آموزش های لازم به مردم است به همین دلیل سالن های چند منظوره بحران برای انبار کردن 22 قلم مورد نیاز زمان بحران و آموزش مردم و نیرووهای هلال احمر درکشور احداث می شوند.
معاون سازمان مدیریت بحران کشور برای شرکت در همایش سه روزه مدیران کل مدیریت بحران کشور به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.
همایش مذکور تا روز شنبه هشتم تیرماه در مجتمع آفتاب چغاخور شهرستان بروجن برگزار می شود.
مقاوم سازی، ارتباطات در مدیریت بحران، پیش بینی و پیشگیری، آمادگی و مقابله، بازسازی، روابط عمومی و امور بین الملل و توسعه منابع انسانی از عناوین برنامه های این همایش سراسری است./س
برچسب ها: خرید ، تجهیزات ، امدادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.