نامه IOC به وضعیت اساسنامه کمیته ملی المپیک آب پاکی را روی دست مسولانی ریخت که روزهاست تنها با اظهار نظرات و مصاحبه هایشان جای خالی نواقص و مشکلات موجود در اساسنامه را پر می کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در روزهایی که آتش اختلافات میان اعضای کمیته ملی المپیک و حتی وزارت شعله ورتر شده بود IOC با ارسال نامه ای محترمانه به مشکلات موجود در  فدراسیون‌ها و اساسنامه‌ ها اشاره کرد و به تبع آن انتخابات 20 تیر ماه را برای کمیته زود اعلام کرد.موضوعی که البته برخی از اعضای مجمع نیز به آن اشاره داشتند.

در بندهای 2 و 3 این نامه دلایل برگزار نشدن انتخابات بیان شده است.متن این دو بند بدین شرح است:

بند2: شرایط فدراسیون‌های ورزش در کشور شما:
 
از خبرهایی که شما در تاریخ 27 می 2013 (6 خرداد) به اطلاع ما رساندید که تشکر لازم را برای آن به عمل می‌آوریم، متوجه شدیم که پروسه بازبینی اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی کشور شما با برخی از فدراسیون‌های بین المللی تفاوت دارند.
 
در هر حال، می‌دانیم که کارهای بسیار زیادی باید بین فدراسیون‌های ورزشی کشور شما و فدراسیون‌های جهانی انجام شود تا به شکل کامل پروسه بازبینی اساسنامه‌ها انجام شده و اطمینان کاملی از استاندارهای بین المللی در اساسنامه فدراسیون‌های کشور شما و جنبش المپیک به وجود آید.

به علاوه اینکه ما هیچ به روز رسانی‌ در وضعیت جاری کشور شما مبنی بر عدم دخالت دولت در فدراسیون‌های ورزشی ندیدیم. فدراسیون‌های ورزشی بین المللی هم هیچ چیزی در این زمینه به اطلاع ما نرساندند.

بند3:بازبینی قوانین ورزشی:
 
متاسفانه متوجه شدیم که هیچ اقدامی توسط افراد مرتبط برای بازبینی، اصلاح و یا لغو کردن قوانین ورزشی جنجالی در کشور شما (که باید با همکاری و مشورت NOC و فدراسیون‌های ورزش کشور شماباشد)انجام نگرفته است. این قوانین باید با اصول جنبش المپیک و اصول استقلال همخوانی داشته باشند.
 
مایه تاسف است که پروسه بازبینی و رفع مشکل قوانین با گذشت یک سال هنوز آغاز نشده است. بارها اعلام شده که حل این مشکل‌ها می‌تواند از آسیب بیشتر به جنبش المپیک در کشور شما جلوگیری کند. انتظار داریم در این زمینه اقدام‌های مناسب و به جا توسط مقام‌های مرتبط انجام شده (جهت همکاری با NOC و فدراسیون‌های ورزشی کشور شما) تا پروسه این اقدام‌ها هرچه زودتر به پایان برسد.
 
در این باره و در مورد کارهایی که هنوز انجام نگرفته است و برای اصول قانونی که تمامی فدراسیون‌های ورزشی کشور شما را زیر مجموعه خود دارد، باید با اصول و اساس جنبش المپیک همخوانی داشته باشد و اجازه دهد که استقلال تمامی ارگان‌های ورزشی مورد احترام قرار بگیرد. ما می‌دانیم که برگزاری هر گونه انتخاباتی در شرایط کنونی بسیار زود است.

پیش از این درخواست شده بود که NOC کشور شما تا پیش از روشن‌ شدن وضعیت خود و برای احترام به مواردی که در بندهای دو و سه آورده شده، انتخاباتی را برگزار نخواهد کرد.

پیش از این خسروی وفا رییس کمیته‌ ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان در اظهار نظراتی گفته بود که IOC چارچوبی را برای نوشتن اساسنامه به ما داده و گفته بر اساس آن اساسنامه خود را تنظیم کنید و برای نوشتن اساسنامه با کمک گرفتن تجربیات گذشته و کشورهای دیگر سه هفته‌ بیشتر طول نمی‌کشد و اگر تا الان این موضوع زمان برده ما خودمان نخواستیم آن را انجام دهیم.

حالا باید دید با این نامه مسولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در مدت کم باقی مانده وزارت چه کاری از پیش می برند و آیا گره کور اختلافات همچنان باز شدنی هست یا خیر.

برچسب ها: اساسنامه ، کمیته ، ioc
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار