سرپرست تیم ملی بسکتبال جوانان تاکید کرد: برد جوانان ایران برابر آرژانتین یک سنت شکنی بود چون تا به حال بسکتبال ایران موفق به بردن هیچ تیمی از قاره های اروپا و آمریکا در بازیهای رسمی نشده بود.

محمدرضا فدایی نژاد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سنت شکنی بسکتبالیستهای جوان ایرانی با پیروزی مقابل آرژانتین تونضیح داد: بازیکنان ما از همان دقایق ابتدایی بازی از حریفشان پیش افتادند و با وجود نزدیک شدن آرژانتینی ها، باز هم نتیجه را به دست گرفتند. البته کادر مربیگری هم به خوبی بازیکنان را هدایت کرد.

وی ادامه داد: پیش از این بازی به تیمهای آسیایی مثل تیم ما توجهی نمی کردند و آرژانتینی ها هم توقع نداشتند با چنین شرایطی کار برایشان سخت شود. در ثانیه های پایانی بازی هم شدیدا تیم ما تشویق می شد و بعد از مسابقه، مسئولان برگزار کننده به تیم تبریک گفتند. با توجه به فاصله بین تیم های آسیایی با آرژانتین این نتیجه برایشان قابل باور نبود.

این برد بازیکنان را به حاشیه نمی برد

سرپرست تیم جوانان در مورد شرایط روحی بازیکنان اشاره کرد: این بازیکنان واقعا متفاوت هستند. طی دو سال گذشته همیشه کنار آنها بوده ام و در اردوهای مختلف هیچ وقت حاشیه نداشته و همیشه به دنبال هدف خود بوده اند. حالا هم با این برد کسی مغرور نشده و از طرفی مربیان هم کار خود را به خوبی بلدند.

وی ادامه داد: تیم ما در مجارستان هم بازیهای خوبی انجام داد و با توجه به اینکه تیمهای تورنمنت مجارستان 20 ساله بوده و برای بازیهای اروپایی آماده می شدند تصور باخت به ما را نداشتند. در بازی اول جهانی هم بازیکنان تیم با قلبشان بازی کردند و به هیچ وجه دنبال خودنمایی و بازی فردی نبودند. هر کدام از بازیکنان که به زمین رفتند با جان و دل برای تیم بازی کرده و کاملا در اختیار مربیان بودند.

شانس زیادی برای صعود داریم

فدایی نژاد در مورد شانسهای صعود توضیح داد: شانسمان برای صعود زیاد است اما باید منتظر بازیهای امشب و فردا باشیم. به دست آوردن یک پیروزی دیگر واقعا سخت است.تیم لیتوانی مدافع عنوان قهرمانی به حساب می آید و چک هم کاملا سرحال و آماده از حمایت شدید هواداران برخوردار است. اگر ما یک برد دیگر به دست بیاوریم که خیالمان برای صعود راحت می شود در
غیر این صورت باید منتظر نتیجه سایر تیمها باشیم که باز در صورت باخت آرژانتین صعود ما حتمی می شود وگرنه میانگین گل اهمیت پیدا می کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار