بخشدار مرکزی فیروزکوه بیان کرد: در مشاهده ‏های میدانی از روستای زلزله‏ زده «طارس» این شهرستان، تخریب نشدن منازل مقاوم‏ سازی شده و نوسازی شده را شاهد بودیم.

ابوالفضل زمانی ‏ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: بر اساس بررسی ‏های انجام شده، در زلزله فیروزکوه به 50 واحد مسکونی روستایی خسارت وارد شد.

وی ادامه داد: در زلزله 3.9 ریشتری روز جمعه گذشته در این شهرستان، حداقل 50 باب واحد مسکونی روستایی خسارت دید.

زمانی ‏نژاد افزود: این زلزله که کانون آن بین بخش ارجمند و روستای طارس از بخش مرکزی شهرستان گزارش شد، به 50 باب خانه روستایی که بیشتر آنها قدیمی و در بافت فرسوده واقع شده بودند، خسارت وارد کرد.

سرپرست بخشداری مرکزی فیروزکوه تصریح کرد: هم‏ اینک کارشناسان ارزیاب خسارت در منطقه حاضر و در حال بررسی وضعیت و شرایط هستند.

وی ادامه داد: با افزایش اعتبار در بخش تسهیلات مقاوم‏ سازی از سوی دستگاه‏ های ذی‏ ربط و مراجع استانی، همچنین قائل شدن تسهیلاتی در زمینه پروانه ‏های ساخت و هزینه ‏های بیمه، شاهد استقبال بیشتری از سوی روستاییان خواهیم بود.

زمانی ‏نژاد افزود: بررسی و ارزیابی منازل خسارت دیده در دست اقدام است و به زودی با هماهنگی مسئولان بنیاد مسکن استان، تسهیلاتی برای خسارت ‏دیدگان در نظر گرفته خواهد شد.

سرپرست بخشداری مرکزی فیروزکوه تصریح کرد: به طور قطع، تسهیلات اختصاص یافته به سمت و سوی مقاوم ‌سازی بناهای روستایی هدایت خواهند شد.

وی ادامه داد: استفاده از بیمه‏ هایی نظیر سیل، زلزله، آتش‏ سوزی و سایر خسارت‏ های ناشی از بلایای طبیعی، موضوع دیگری است که متاسفانه تاکنون فرهنگ‏ سازی و به آنها پرداخته نشده است.

زمانی ‏نژاد افزود: لازم است تا این موضوع در همایش‏ ها و جلسه‏ های مختلف با هماهنگی اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران به عموم مردم روستاها در این ‏باره اطلاع‏ رسانی شود.

سرپرست بخشداری مرکزی فیروزکوه اضافه کرد: با عنایت به قرار گرفتن فیروزکوه بر روی گسل زلزله مشاء، گسل گرمسار و یک گسل فرعی دیگر و زلزله ‏خیز بودن منطقه، لازم است تا افراد اهتمام ویژه ‏ای به این امر داشته باشند./س


برچسب ها: زلزله ، فیروزکوه ، تخریب ، منازل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.