در حالی که هیچکس انتظار پیروزی جوانان ایران مقابل یکی از دو تیم لیتوانی یا آرژانتین را نداشت، بسکتبالیستهای جوان با درخشش سجاد مشایخی کاپیتان تیم، آرژانتین را شکست داده و شگفتی روز اول را رقم زدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در اولین دیدار جام جهانی بسکتبال با ترکیب سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، وحید دلیرزهان، صالح فروتن و محمد یوسف وند مقابل آرژانتین قرار گرفت و با پیروزی 84 بر 73 مقابل حریف قدرتمند خود همه را شگفت زده کرد.

در حالی که آرژانتینی ها امتیازات اول این دیدار را  به دست آورده بودند، تیم ایران در دقیقه سوم با گل سجاد مشایخی پیش افتاد و برای چند دقیقه حریف را روی چهار امتیاز نگه داشت. سایر دقایق کوارتر اول هم به نفع ایران پیش رفت و در حالی که بازیکنان با هر اشتباه تعویض می شدند، کوارتر اول 22 بر 13 به نفع ایران پایان یافت.

ملی پوشان کشورمان در اکثر دقایق کوارتر دوم هم با اختلاف ده امتیاز از آرژانتین پیش بودند اما در دو دقیقه آخر آرژانتین به شش امتیازی ایران رسید و کوارتر دوم با نتیجه 21 بر 18 به نفع نماینده آمریکای جنوبی تمام شد.

دفاع عالی و اختلاف 15 امتیازی

در شروع نیمه دوم، بازی بار دیگر به دست بازیکنان ایران افتاد و برای چهار دقیقه با دفاعی خوب، بازیکنان آرژانتین فرصت گل زدن پیدا نکرده و روی امتیاز 34 ماندند در حالی که ایران از مرز 50 امتیاز گذشت. با پیروزی 29 بر 10 در کوارتر سوم برتری ایران در بازی تثبیت شد هر چند در چند دقیقه اول کوارتر پایانی آرژانتینی ها به شدت دست به حمله زده و تا دقیقه پنجم اختلاف را به 11 امتیاز رساندند اما در ادامه تنها دو امتیاز دیگر از این اختلاف کم کردند.

بازیکنان آرژانتین در 5 دقیقه پایانی با توجه به اختلاف امتیاز موجود تنها اقدام به پرتابهای سه امتیازی می کردند که چندان در آن موفق نبودند و در نهایت ملی پوشان جوان ایرانی با نتیجه 84 بر 73 برنده شدند.

مشایخی بهترین بازیکن میدان

سجاد مشایخی کاپیتان تیم ملی ایران در این دیدار به خوبی رهبری تیم را عهده دار شد و در پایان بازی با 32 امتیاز، 9 ریباند، دو پاس گل، دو توپربایی و یک بلاک شات بهترین بازیکن زمین بود. به جز مشایخی سایر بازیکنان نیز بازی بسیار خوبی انجام دادند و وحید دلیرزهان با 15 امتیاز، سه ریباند، سه پاس گل و 2 توپربایی؛ صالح فروتن با 10 امتیاز، هشت ریباند و سه بلاک شات؛ بهنام یخچالی با ده امتیاز و پنج ریباند و محمد یوسف وند با 9 امتیاز، 12 ریباند و دو توپربایی به برد تیم کمک کردند.

از بین بازیکنان روی نیمکت نیز سعید باقری شش و حامد بیگی دو امتیاز به دست آوردند.

برناردینی با 16 امتیاز و 2 ریباند بهترین بازیکن آرژانتین در این دیدار بود.

نتیجه سایر دیدار های روز اول:

اسپانیا81 - 70 کانادا

استرالیا 90 - 46  سنگال

کرواسی 106 - 89  کره جنوبی

صربستان 65 -50 برزیل

چین 61- 59 روسیه

چک 74 - 77 لیتوانی

ایران 84 -73 آرژانتین

آمریکا 88 -29 ساحل عاج/آق







برچسب ها: جهانی ، جوانان ، آرژانتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار