استاندار فارس گفت: راكتور آب سبك فارس اولين راكتوري است كه بعد از 50 سال در خارج از تهران ايجاد خواهد شد و با ساخت آن، در بخش‌هاي كشاورزي هسته‌اي و توليد داروهاي خاص جايگاه مناسبي در كشور خواهيم داشت.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس،  

وي همچنين فارس را يكي از سه استان برتر در زمينه نانوتكنولوژي دانست و گفت: فارس مي‌تواند در زمينه نانو در سطح منطقه برتر باشد و در اين راستا ستاد نانو در استانداري فارس راه‌اندازي شده و به ‌دنبال تشكيل شركت دانش‌بنياني است كه از نخبگان و طرح‌هاي آنان در اين زمينه حمايت كند.

استاندار فارس گفت: با توجه به ظرفيت و توان بالاي فني، مهندسي و وجود زيرساخت‌هاي مناسب، فارس مي‌تواند به‌عنوان بهترين و اصلي‌ترين پشتيبان صنايع نفت و گاز مطرح باشد.

حسين صادق‌عابدين بیان کرد: استان فارس به لحاظ توان فني و تخصصي، در ابعاد طراحي، توليد قطعات و ساير زمينه‌هاي مرتبط با نفت و گاز داراي توان بسيار بالايي است و كشور به اين توانايي واقف است.

وي با اشاره به تشكيل سه كنسرسيوم نفت و گاز در فارس، گفت: اكنون 8 هزار ميليارد تومان طرحنفت و گاز در آستانه عقد قرارداد و مذاكره قرار دارد.

صادق‌عابدين افزود: امروزه مسير و چشم‌انداز فارس در صنايع نفت و گاز به‌خوبي ترسيم شده و همه توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي اين استان در اين دو حوزه را به‌خوبي مي‌شناسند./س

برچسب ها: راکتور ، فارس ، تهران ، نخستین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.