به گفته جراح و متخصص چشم و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، 70 درصد افراد بالای 75 سال به بیماری آب مروارید چشم مبتلا هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، اسلامی‌پور گفت: یکی از بیماری‌های شایع چشم که همه افراد به مرور زمان دچار آن می‌شوند آب مروارید است که بر اثر این عارضه پروتئین موجود در عدسی چشم انسان تغییر رنگ پیدا می‌کند و حالت کدر و تیره می‌شود و با گذشت زمان با تغییر در عدسی چشم در بینایی فرد اختلال بوجود می‌آید.
وی افزود: در افراد بالای 65 سال احتمال ابتلا به آب مروارید چشم زیاد است به طوری که 70 درصد افراد بالای 75 سال به این عارضه مبتلا می‌شوند و همه افراد بالای 80 سال نیز به این عارضه مبتلا می‌شوند.
جراح و متخصص چشم و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، نور مستقیم آفتاب و اشعه ماورا بنفش، استعمال دخانیات و سیگار را در عارضه آب مروارید موثر دانست و اضافه کرد: مصرف ویتامین دی و سی، جلوگیری از ضربه‌های ناگهانی، کنترل بیماری دیابت و قند خون، نمک کم مصرف کردن، خودداری از تردد در هوای آلوده، تغییر شیوه زندگی و تغییر شماره عینک از اقدامات مهم و موثر در پیشگیری از بیماری آب مروارید است./س
برچسب ها: مروارید ، کنترل ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.