رئيس مرکز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضاييه گفت: مهم‌ترین پروژه مرکز انفورماتیک قوه قضاییه نقد آراء دستگاه‌های قضایی کشور است که با كمك اين تکنولوژي؛ آرا به صورت الکترونیکی در اختیار مردم قرار گرفته و هر زمان می‌توانند به بررسی آن بپردازند.

"حجت‌الاسلام حميد شهریاری" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، کمبود بودجه را یکی از معضلات دستگاه قضا دانست و گفت: مهم‌ترین مشکل تامين بودجه مهمترين مشكل دستگاه قضا است که امیدواریم این مشکل به زودي حل شود.  
 
وی در رابطه با عملکرد مرکز انفورماتيک قوه قضاييه اظهار داشت: مهم‌ترین نقطه مثبت مرکز آمار و فن‌آوری‌ اطلاعات قوه قضاییه این است که براساس برنامه‌های از پیش تعیین شده حرکت کرده و توسعه برنامه‌های خود را در ذیل شبکه عدالت الکترونیک هدف اصلی خود قرار داده است.  
 
معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت:‌ از 50 پروژه مرکز انفورماتیک قوه قضاییه 35 پروژه بررسی شده و از باقی آن‌ها تا سال آینده بهره‌برداری می‌شود.  
 
حجت‌الاسلام شهریاری تصريح کرد: مهم‌ترین پروژه مرکز انفورماتیک قوه قضاییه نقد آرای دستگاه‌های قضایی کشور است که توسط اين تکنولوژي، آرا به صورت الکترونیکی در اختیار مردم قرار گرفته و هر زمان می‌توانند به بررسی و نقد آرای محاکم قضایی بپردازند. 

معاون رئيس قوه قضاييه خاطرنشان كرد: طبق آماري که از سامانه مديريت پرونده قضايي داريم، در سال 91 ، 5 ميليون و 918 هزار و 560 پرونده به واحدهاي مختلف مراجع قضائي وارد شده که از اين تعداد، 5 ميليون و 874 هزار پرونده مورد رسيدگي قرار گرفته و از قوه قضائيه خارج شده که تقريبا نرخ رسيدگي 99.3 درصد بوده که امر قابل قبولي است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار