مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: طرح توسعه بازار سنتی و همچنین بهسازی و مرمت تکایای معاون الملک و بیگلربیگی کرمانشاه با جدیت در حال پیگیری و اجرا می باشد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


جلیل رحیمی گفت: بازار کرمانشاه که در بخش مرکزی این شهر قرار دارد، در سال 1268 هجری قمری به دستورعماد الدوله ساخته شده و بیش از 200 سال قدمت دارد.

وی افزود: بازار سنتی کرمانشاه که طول آن به دو هزار و 250 متر می رسد، به چهار قسمت تقسیم شده و 18 راسته نظیر راسته زرگرها، ادویه فروش ها، مسگرها، بزازخانه، توپخانه، سراج ها، صحافان، تفنگ سازان و ... را در بر می گیرد.

رحیمی با بیان اینکه بازار شهر کرمانشاه از فعالترین مراکز تجاری غرب کشور می باشد به روند ساماندهی آن اشاره کرد و گفت: با حمایت های صورت گرفته توسط مدیر ارشد استان، بخشی از اعتبارات سال 92 به ادامه ی ساماندهی بازار سنتی کرمانشاه اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به لزوم طرح ساماندهی بازار سنتی کرمانشاه، یادآور شد: این پروژه در جلسه کارشناسی کارگروه میراث فرهنگی استان مطرح و پس از تصویب مقرر شد که اجرا شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: در بخش ساماندهی بازار سنتی کرمانشاه، مرمت بخش هایی از سقف، چارسوق ها، احیا و مرمت بافت های سنتی آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در بخش دیگری از سخنانش به کار بهسازی و مرمت تکایای معاون الملک و بیگلر بیگی اشاره کرد و گفت: تکیه معاون الملک بزرگترین، کاملترین، زیباترین و آخرین تکیه تاریخی ایران و جهان به شمار می رود و حدود پنج هزار متر مربع نیز مساحت دارد.

رحیمی افزود: برای مرمت کامل این تکیه که از پنج قسمت اصلی جلوخان، حمام حسن خان، حسینیه، عباسیه و زینبیه تشکیل شده است، به چیزی در حدود 28 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار نیاز می باشد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، بازار ، تکایا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.