مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شهرکرد از راهیابی سه دانشجوی این دانشگاه به مرحله نهایی هجدهمین المپیاد دانشجویی کشور خبر داد.

شاهین بشارتی  با اعلام این خبر گفت: درمرحله نخست هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور که اردیبهشت ماه امسال برگزارشد، رضا صفیان و رسول غفاری گوشه  در رشته حقوق و عبدالمجید عابدینی محمدی در رشته مهندسی برق از دانشگاه شهرکرد با کسب حداقل نمره قبولی به مرحله کشوری این المپیاد راه یافتند.
وی هدف از برگزاری المپیاد علمی دانشجویی را کشف استعدادهای درخشان دانشجویان کشور و تشویق و ترغیب آنان به مطالعه، تحقیق و ایجاد فرصت های مناسب برای اعتلای علمی آنان عنوان کرد و گفت: المپیاد علمی دانشجویی کشورهر سال با شرکت دانشجویان توانمند و مستعد سال سوم به بالای مقطع کارشناسی در 16 رشته تحصیلی مصوب دفتر استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.
بشارتی گفت: برگزیدگان مرحله نهایی المپیاد دانشجویی کشور، از بورس های تحصیلی در مقاطع بالاتر بهره مند و شرکت کنندگان در این المپیاد که بتوانند رتبه های زیر 15 المپیاد کشور را در یافت کنند می توانند بدون آزمون ورودی در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند و از دیگر تسهیلات مادی و معنوی بنیاد ملی نخبگان و دفتراستعدادهای درخشان وزارت علوم بهره مند شوند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.