ملی پوش بسکتبال تاکید می کند که تیم ملی به بازیهای بیشتری مقابل حریفان قدرتمند مثل ایتالیا و ترکیه نیاز دارد.

 حامد آفاق در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد شرایط تیم ملی بسکتبال توضیح داد: پیش از شروع تمرینات هر کدام از بازیکنان در باشگاههای خود مشغول به کار بودند و حامد حدادی را هم مدتها کنار خود ندیده بودیم اما در این یک ماه به خوبی کار کرده و هماهنگ شدیم. امیدوارم اوضاع به همین شکل پیش برود و با موفقیت در جام ویلیام جونز شروع خوبی برای کار خود داشته باشیم.
 
باید با تیمهای بیشتری در سطح ترکیه و ایتالیا  روبرو شویم

وی با اشاره به اردوی ترکیه تاکید کرد: من در ابتدای اردوی ترکیه به خاطر مشکل پاسپورتم کنار تیم نبودم اما با چند بازی خوب مقابل مصر، ایتالیا و ترکیه اردوی واقعا خوبی را پشت سر گذاشتیم. به خصوص بازی با تیمهایی مثل ایتالیا و ترکیه و فشاری که به تیم آوردند واقعا خوب بود. ما به روبرو شدن با چنین تیمهایی واقعا احتیاج داریم و باید بیشتر با تیمهایی در این سطح بازی کنیم.
 
آفاق ادامه داد: در سالی که قهرمانی آسیا را به دست آوردیم تدارکات واقعا خوبی با بازی مقابل تیمهایی مثل استرالیا، اسلوونی و صربستان داشتیم. حالا هم در شرایط فعلی جام ویلیام جونز کمک بزرگی برای بیشتر کردن هماهنگی بازیکنان است.

حریفانمان با بازیکنان خارجی و دوملیتی تجهیز شده اند

گارد شوتزن تیم ملی در مورد حریفان آسیایی ایران اشاره کرد: همه حریفان ما به شدت در حال کار هستند چون این شانس را دارند که با کسب مقام در بازیها به جام جهانی برسند. امسال فیلیپین هم جدا از کره و چین با میزبانی بازیها حریف خوبی محسوب می شود. تیمهایی مثل فیلیپین، اردن و لبنان تدارکات خوبی داشته و از طرفی بازیکنان خارجی و دو ملیتی دارند.

وی اضافه کرد: برای ما بهتر است که با حریفانی مثل چین و کره در همان مرحله اول و در گروه خودمان بازی کنیم چون می توان سنجید که این تیمها در چه حدی هستند و نقاط قوت و ضعفشان چیست، به این ترتیب در مراحل بالا راحتتر می توانیم کنترلشان کنیم. 

کار سخت را زودتر انجام می دهیم

ملی پوش پتروشیمی بندرامام توضیح داد: واقعا به نفعمان است که در مرحله اول گروهمان سخت باشد. کره و چین جزء تیمهای بالای آسیا هستند و بهتر است کار سخت را زودتر از کار آسان انجام دهیم. 

وی درمورد نقاط ضعف تیم گفت: پیدا کردن نقاط ضعف کار مربیان است اما این نکته ها در جریان تمرینات پیدا نمی شوند . باید در بازی خود را نشان دهند. برای مثال در دور قبل باخت مقابل اردن یک شوک واقعی بود که کسی تصور آن را نمی کرد همین اردن را در غرب آسیا هم دیدیم که چه شرایطی داشت. در هر حال فعلا همه چیز خوب است، اردوی خوبی را در ترکیه پشت سر گذاشتیم و امیدوارم در ویلیام جونز هم قهرمان شویم چون تاثیر خوبی در تیم می گذارد./آق

برچسب ها: آفاق ، ملی ، فیلیپین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار