سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از اعطاء گواهینامه درجه یک هنری به دو هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان حسین یزدانمهر افزود: آیین تجلیل از فرهیختگان پیشکسوت فرهنگ و هنر واعطای گواهینامه درجه یک هنری با حضور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور و سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

وي افزود در این همایش 89 نفر از هنرمندان،نویسندگان و شاعران کشور گواهینامه درجه یک هنری دریافت کردند. که آقایان: سید خلیل یاالله و محمود جلالتی از کاشان موفق به دريافت نشان درجه یک هنری در رشته های مخمل بافی و شعربافی و زری شدند.

یزدانمهر كسب اين موفقيت را گام موثر در معرفي و شناساندن صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان کاشان ارزيابي كرد .

تپه‌هاي 7 هزار ساله باستاني سيلك بيانگر پيشنيه تاريخي صنايع دستي كاشان است.در خصوص اهمیت صنایع دستی کاشان همین بس که پیشینه آن نزدیک به 8000 سال به محوطه باستانی سیلک می رسد.این محوطه قدیمی ترین مرکز استحصال نقره در جهان و مهمترین مرکز سفالگری و فلزگری در ایران می باشد.با توجه به آثار پارچه به دست آمده بر روی تعدادی از سفال های این محوطه بیانگر وجود صنعت نساجی آن می باشد/س.

برچسب ها: اصفهان ، صنایع ، دستی ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.