جامعة المصطفی در بیانیه‌ای با محکومیت حمله تکفیری های مصر به شیعیان، محمد مرسی رئیس جمهور مصر و دولتش را مسئول حفظ جان و مال شیعیان این کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، جامعة المصطفی العالمیة در بیانیه ای با محکومیت جنایت هولناک سلفیان تکفیری بیان کرد: .از دیرباز، پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) در کنار برادران مسلمان خویش از دیگر مذاهب اسلامی، در کمال صلح و آرامش و با رعایت اخلاق و منش اسلامی زیسته‌اند.

در این بیانیه آورده شده است: با این حال، همواره، دست‌هایی در پس پرده خیانت و تزویر، کوشیده است با دست یازیدن به سخیف‌ترین بهانه‌ها، بذر نفاق و دشمنی را بین پیروان مذاهب اسلامی و در سرزمین‌های اسلامی بیفشاند و بدین وسیله، گامی به سوی تحقق اهداف پلید خویش بردارند.

در ادامه بیانیه آمده است: ظهور فرقه‌هایی همچون وهابیت و سلفی‌گری، بخشی از سناریو دشمنان اسلام و کسانی است که اختلاف بین مذاهب اسلامی را آرزو دارند.

در بیانیه جامعة المصطفی بیان شده است: دشمنی ورزیدن با اسلام ناب محمدی(ص) و منادیان اسلام راستین، به ویژه در سال‌های اخیر، سرعت و شدت بیشتری یافته و تاریخ، صفحات بی‌شماری از مسلمان‌کشی وهابیان و سلفیان ثبت کرده است.

در این بیانیه تاکید شده است: از نهادهای حقوق بشر و سازمان‌های اسلامی می‌خواهیم از حقوق مسلمانان در هر جای جهان دفاع کنند و اجازه ندهند بیش از این جان و مال مسلمانان مظلوم و پیروان حقیقی اسلام به خطر افتد./س

برچسب ها: قم ، مرسی ، مسئول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.